A veure, anem per parts. La pancarta no crec que digui res com per dir el que s'ha arribat a dir en aquest apartat: només hi posa "Barça is not Catalonia", fent clara referència a que el Barça no és l'únic equip de Catalunya. Jo, com a arlequinat primer, i sabadellenc després, em sento molt ofès amb la prepotència del club blaugrana. Menyspreen qualsevol club (repeteixo, QUALSEVOL) que no tingui res a veure amb ells. Que potser Sabadell no forma part de la Comunitat Autònoma de Catalunya? I Terrassa, Tarragona, Girona, etc etc i etc??? El club blaugrana pensa que ell és l'únic equip que pot representar la nostra terra (digueu-li terra, país, comunitat o com volgueu), i això a mi m'ofèn, perquè jo també sóc català, i per al Barcelona sembla que més enllà del Tibidabo i Montjuïc ja no hi ha més Catalunya. Un altra cosa: quan hi ha partit important, al Camp Nou sempre apareix la famosa pancarta de "Catalonia is not Spain", que fins i tot els de TV3 (sucursal del Barça) es passen la tira de temps enfocant-la. Jo, a més de ser català, sóc espanyol, perquè he nascut aquí. Que he de fer quan veig aquella pancarta, creuar-me de braços? Perquè clar, segons diuen, el Barça representa tota Catalunya, el que vol dir que tots els catalans estem d'acord amb aquella pancarta... I això no és veritat. No tots els catalans són independentistes. No siusplau, el que haig de fer és dir-li a la gent de fora que Catalunya no és només el Barça, que Catalunya són 100.000 coses més que un simple club de futbol, que no tots els catalans pensem igual, que cada català té idees diferents... No vull que el Barça vagi pel món dient que representa a Catalunya i als catalans, perquè a mi aquest club no em representa com a català... Una altra cosa: quants catalans hi ha a la plantilla del Barça? I d'aquests catalans, quants juguen normalment de titulars? Perquè la catalanitat del Barça és enganyosa. Per ser català no n'hi ha prou amb omplir la samarreta de senyeres... El cas del Barça em recorda al llibre "1984" (molt bo, us el recomano), on una ciutat es veu sotmesa al pensament únic. Això sembla Catalunya: o ets del Barça (pensament únic) o ja et poden fotre pel culet... Al meu cosí petit, fins i tot, li han ensenyat a l'escola l'himne del Barça!! Que li vaig haver de dir a la mestra: "escolti, que el nen és del Sabadell i no del Barça. Perquè redimonis li ha d'ensenyar l'himne blaugrana?". Què passa, que si no ets del Barça no ets català? Doncs perdona, a l'escut del meu estimadíssim Sabadell hi ha una senyera que identifica el meu equip com a català. I quan estiuejo fora, ben orgullós que dic que sóc de Sabadell, del Sabadell i català. I a tot això: com es deuen sentir els que són seguidors del Barça de fora Catalunya, amb la política que porta el club blaugrana? Molt contents no deuen estar, no...