Hola Birri,
Quan em plantejo les retransmissions d'un partit de futbol, m'agrada que siguin com si ens trobéssim tres persones al saló de casa veient un partit, tal i com podeu veure'l vosaltres. Amb algunes salvetats; que diem quin és el jugador que porta la pilota en cada moment, lògicament, i que ens hem d'estalviar els renecs...
i que no podem animar...
Aleshores, és normal que existeixin diferències de criteri. L'endemà, a la retransmissió del Lleida- Gramenet, en el primer penal que xiula l'àrbitre, Sergi Albert diu que és penal sobre Xavi Muñoz (un altre ex arlequinat), Jordi Gonzalvo diu que no perquè el defensa toca primer la pilota que la cama del jugador, i jo dic que en directe m'ha semblat penal però que veient la repetició prefereixo no decantar-me. En el cas que comentes, jo crec que el Jordi tampoc diu que no sigui groga però que és normal que passin aquestes coses a principi de temporada, diria que tots estàvem d'acord en què era targeta groga (parèntesi lingüístic: TARJA és incorrecte, una tarja és una placa metàl·lica, una matrícula de cotxe per exemple pot ser una tarja) però que el Jordi ha fet aquesta puntualització.
Tornem al tema del partit contra el Palafrugell de la temporada passada, puc entendre que tingueu un cert recel cap al Jordi pel seu passat com a entrenador del Terrassa però poso la mà al foc que difícilment en trobaríem cap com ell. Un estudiós del futbol, una persona que controla una base de dades (WinBol) amb més de 25.000 fitxes de jugadors catalans i estrangers, jugador i entrenador sempre en equips de les categories de les quals parla (com a jugador, Barça amateur, Sant Andreu, Blanes, etc.; com a entrenador, Figueres, Terrassa, Lleida, Sant Andreu, Llevant, Castelló, Cadis...)... Jo crec sincerament que és la persona ideal. A més, és a la tele, si no m'equivoco, des del 2001, un "rècord" que cap altre comentarista ha igualat.
I a més, com a bon aficionat del futbol, ja saps que molt sovint els punts de vista dels entrenadors i dels àrbitres sobre el que passa al camp coincideixen ben poques vegades! (I no malinterpreteu, eh!).
J.