Autor Tema: NO hi ha crisis.  (Llegit 154979 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12565
  • Gènere: Masculí
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
Re:NO hi ha crisis.
« Respondre #580 el: 01 de Febrer de 2010, 21:56:09 pm »
Home, donar només la culpa als bancs, seria demagògia barata. Abans es donaven molts crèdits per que el client tenia moltes facilitats per escollir l'entitat bancària per a demanar-lo, i ara, no es donen crèdits per que s'ha endurit les condicions, ja que la mora ha augmentat molt.

Jo crec que entre tots han desplomat el pollastre i ara ningú en vol saber res de treure-li les tripes.
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat kitanovsky

• President
  • Missatges: 7269
« Respondre #581 el: 02 de Febrer de 2010, 00:06:55 am »
Home, donar només la culpa als bancs, seria demagògia barata. Abans es donaven molts crèdits per que el client tenia moltes facilitats per escollir l'entitat bancària per a demanar-lo, i ara, no es donen crèdits per que s'ha endurit les condicions, ja que la mora ha augmentat molt.

Jo crec que entre tots han desplomat el pollastre i ara ningú en vol saber res de treure-li les tripes.

les tripes? ecs!

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 4311
  • Un cor que batega en arlequinat. Estiga on estiga.
« Respondre #582 el: 03 de Febrer de 2010, 18:17:20 pm »
La economia i el mercat, està així, birrero. es treu lo que se pot i quan no se pot exprimir més la vaca, se sacrifica si cal.
Per cert, kita, mala notícia, hui mos han comentat que a final d'any els tipus d'interés poden pujar.  :malament
Si, la meua firma està clara: Forero Més Polèmic
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #583 el: 04 de Febrer de 2010, 22:03:19 pm »
La economia i el mercat, està així, birrero. es treu lo que se pot i quan no se pot exprimir més la vaca, se sacrifica si cal.
Per cert, kita, mala notícia, hui mos han comentat que a final d'any els tipus d'interés poden pujar.  :malament

ojalà, millor pels meus estalvis!

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #584 el: 05 de Febrer de 2010, 13:17:09 pm »
I això afectarà a les hipoteques, suposo... Serà encara més negatiu per a la economia?

En resum, que a l'empresari només l'importa el seu benefici i la economia de la resta de la societat, se la porta bastant fluixa.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
« Respondre #585 el: 05 de Febrer de 2010, 14:56:52 pm »
Que pugen els tipus d'interés, és negatiu per als que tenen hipoteques amb l'euribor com a referència. És positiu per als que tenen estalvis i los volen colocar en un producte a termini. Depén també de com vols invertir.
T'equivoques birrero. A la majoria de petit empresari, botiguer, autònom, etc l'importa el resta de la societat, ja que si no hi ha líquid al carrer, poc vendrà i no podrà tenir benefici. En canvi a la gran empresa, se la sua. Si peta la economia d'un lloc, agafa els bartulos i se va a un altri lloc.
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #586 el: 05 de Febrer de 2010, 19:44:23 pm »
I això afectarà a les hipoteques, suposo... Serà encara més negatiu per a la economia?

En resum, que a l'empresari només l'importa el seu benefici i la economia de la resta de la societat, se la porta bastant fluixa.

Birrero,

Recorda que hi ha empresaris i empresaris. No tothom és en Botin ni l'Amancio.
Moltes empresaris les pasen canutes i solen treballar 75 hores setmanals tranquilament, més les hores extres que els hi treballa el cap quan estan fora de la feina.

A l'empresari només l'importa el seu benefici, com al treballador només l'importa el seu benefici.

Recorda que si un dia ets empresari segurament vendrás el teu producte i ho hauràs de fer a preu, hi ha competència. Del recaptat hauràs de tenir en compte les mermes, les despesses, els treballadors, aquells treballadors que et donen pel sac i agafen baixes, les estúpides inspeccions que et diuen que has de fer no se quina xorrada, el transport, el gestor, el lloguer, el préstec, els serveis, etc...    i el producte que vens.

Un cop descomptat tot ve l'hora de la veritat. Encara has de descomptar els 250 euros mensuals si ets autònom, i del que et quedi el 20% de retenció que es queda hisenda. Recorda que l'empresari arrisca i com bé diu la dita qui no arrisca no pisca, donc té tot el dret de pillar més pasta que el treballador. Si no, no arrisca.

A més, si la cosa l'hi va malament ha de plegar. Quan un autònom/petit empresari plega no ho fa com els grans, amb tots els ajuts. Ho fa generalment debent calers. Per tant, a sobre de que es queda sense feina, es queda amb un deute el qual ha de retornar i que l'hi faran pagar cada mes interessos més una part de capital. I, per arrodonir-ho, no té ni atur ni indemnització, peró aquesta darrera l'hi ha de pagar als seus propis treballadors.

En canvi, un treballador l'hi paguen indemnització encara que si l'empresa fa fallida cobra menys, peró de l'estat. A sobre, cobra atur i si es jubila, cobra més que un autònom.

AMB AQUESTA EXPOSICIÓ ET FARÉ UNA PREGUNTA: QUAN HA DE COBRAR UN AUTÒNOM-EMPRESARI PER EQUIPARAR-SE ALS 1000€ D'UN TREBALLADOR?

Vaig fer números i vaig flipar: més de 3500€ bruts, és a dir, de 2800€ 'nets' després de pagar el 20% que et retenen i no t'ho gastis tot, que hauràs de tornar a pagar. Si no, perds el temps. Ho vaig calcular tenint en compte una vida laboral de 35 anys, que al treballador el prejubilaran amb 62,5 anys, i que volguis o no estaràs 1 any de baixa en tota la vida laboral.

Peró si un sempre ha set treballador i mai empresari-autònom, no ho veu fins que s'hi troba. Així, si el teu jefe guanya 6000 al mes respecta'l, per que segurament ho mereix. I per que segurament aquest any no només no els guanya, sinó que probablement hi posa de la seva butxaca.

PER CERT, AQUI US PASO UN COMENTARI SORGIT AL FORO D'INVERTIA QUE TÉ A VEURE.
PARLA SOBRE SI CAL REFORMAR EL TEMA LABORAL, ÉS MOLT ENCERTAT.

En España, el despido libre sin otras reformas de calado, sería un fracaso estrepitoso. Y lo sería por una razón muy simple: falta cultura empresarial.

Y voy a hablar por experiencia, pues soy un pequeño empresario, con varias decenas de trabajadores en nómina. En este momento, y como es natural, estamos padeciendo la crisis con toda su crudeza desde el año 2008, cuando las ventas bajaron un 50% respecto al año anterior. Si bien 2009 fue ya catastrófico, con otra bajada del 55% respecto a 2009. 2010 lleva pintas de ser similar en facturación a 2009.

Imaginaos el desastre que esto supone.

Naturalmente hemos tenido que hacer criba, porque si no, ya habríamos tenido que cerrar. En 2008 nos quitamos a los ETT's. A principios de 2009 rescindimos unos 20 contratos fijos, pagando las indemnizaciones correspondientes, que fueron unos 12 días por año, considerando como inicio de cálculo, el día que entraron a través de ETT y considerando los intersticios (periodos de no trabajo), como parte del mismo. Ya en el 2º semestre planteamos un ERE de suspensión temporal que afecta a casi toda la plantilla, por un periodo de un año y por un algo más de un 50% de los días de trabajo efectivo. No obstante, los trabajadores de producción hacen el doble de paro que los de oficinas (comerciales y administrativos), por cuestiones organizativas.

En cuanto a los despidos, naturalmente los que cayeron no fueron los trabajadores más conflictivos, ni los menos productivos, ni los que más bajas dudosas acumulaban, sino los más baratos. Y en cuanto al ERE, el resultado económico es de escaso calado (algo menos de un 25% de ahorro), dados los complementos por los días de paro, que las cuotas sociales permanecen casi constantes y que la gente más afectada es precisamente la de salarios más bajos.

Aún así seguimos vivos. Y lo seguiremos. Pero no gracias al ERE, ni a los despidos baratos, sino a que en su momento, durante los años buenos, como fueron 2005 a 2007, decidimos dejar en la empresa la práctica totalidad de los beneficios generados, en previsión de una crisis que sabíamos había de producirse, con más calado además, cuanto más tardara en llegar. Y esto es lo que nos ha salvado. Hoy por hoy, y con nuestra estructura actual, disponemos de fondos para capear una crisis como la de 2009, durante al menos 5 años más.

Actualmente tratamos de aprovechar este largo impass para sacar nuevos productos al mercado, en proyectos de I+D en los que colaboran un instituto tecnológico y otras ingenierías. A la vez, estamos explorando nuevos horizontes en los que poder entrar, por todo el ancho mundo, ampliando los mercados en los que ya tenemos presencia. Vemos el futuro con un relativo y moderado optimismo. Mientras, algunas empresas de la competencia, ya han cerrado o lo están haciendo. Y otras lo harán sin pasar mucho tiempo.

Con este rollo no pretendo dar lecciones a nadie. Cada uno sabe mejor que nadie como regentar su vida y sus negocios. Pero sí sé una cosa: la mayoría de los empresarios (y cualquier trabajador en su lugar haría lo mismo), coge el dinero y corren. La lectura es que si la mayoría de las empresas hubieran hecho lo mismo que nosotros, capitalizando los beneficios de los últimos años buenos, hoy en día no tendríamos más de 2 millones de parados.

Tenemos empresas poco capitalizadas, que caen como moscas en una situación como la que padecemos. Y esto no se cambia promoviendo el despido libre, sino cambiando los hábitos y costumbres empresariales: facilitando una nueva cultura empresarial. Y esta nueva cultura, no puede imponerse por real decreto, ni con leyes orgánicas (ni siquiera de economías sostenibles), ni con multas y sanciones. Se hace con incentivos, y sobre todo con un sistema tributario que promueva la capitalización de las empresas, o al menos que evite la descapitalización.

Lo dije hace algún tiempo y lo repito: si el impuesto sobre sociedades en lugar de gravar el beneficio empresarial, gravara el dividendo (la parte del beneficio que el accionista se lleva a su casa), se suprimiría la tentanción de coger el dinero y salir corriendo, que tanto nos lastra, porque gran parte de los beneficios se quedarían en las empresas. En consecuencia, tendríamos unas empresas mucho más capitalizadas que no se derrumbarían como un castillo de naipes ante el primer golpe de viento, y disfrutaríamos por tanto, de un mercado laboral mucho más estable y seguro, que redundaría en el beneficio de todos, también en el de las propias empresas.

En cualquier caso, hay que dinamizar el mercado laboral para evitar el fenómeno de los trabajadores que con el tiempo, se convierten en auténticos enemigos de sus empresas, que los hay a montones: rémoras inextirpables que si pueden hundirlas, lo hacen. Pero éste es otro problema

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #587 el: 11 de Febrer de 2010, 12:25:58 pm »
El que dius dels autònoms, realment és així. És un risc molt gran, però cadascú escull el seu camí. Quantreballava en el transport, em van oferir fer-me autònom, però vaig estar fent números i ho veia molt complicat. Alguns dels meus companys van caure en la temptació, i en el seu moment van guanyar bones quantitats però ara els que no han sabut guardar ho estan passant bastant malament.

També tinc clar que prefereixo una vida més tranquila i amb menys sobresalts que la d'un petit empresari, per tant, no crec que m'arrisqui per ara a fer cap negoci.

Desconnectat GUTI

• CE Foreros Arlekinats
  • Jugador Prof.
  • *
  • Missatges: 1104
  • @mikelsbd
« Respondre #588 el: 12 de Febrer de 2010, 22:18:14 pm »

No sé de que us preocupeu per la crisi. Que no sabeu que el Rei acava de començar una ronda de contactes (sí, ara, 2 anys després de començar la crisi) per tal de que les parts es posin d'acord ??

Doncs ja està, amb aixó la crisi s'ha acabat, intervé el Juanca i tot arreglat, que no teniu feeeeeeeeeeeeee  :laugh2:

D'això en dic jo aprofitar un sou, el que fa el Rei, con 2 cohonessssssssss !!!!

:beer2
Forero Més Catxondo

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
Re: NO hi ha crisis.
« Respondre #589 el: 19 de Febrer de 2010, 01:56:59 am »

SUBPRIME IS SPAIN?

vaja si n'hi han...

He recuperat aquest post del kita (només el títol) expresament perquè es un tema que en breu sortirà a la llum ( o no ) al nostre país. Recordem que ara fa aprox. 30 mesos del principi de les subprime. Teníen aleshores subprime els bancs espanyols ?? doncs no, perquè no disposaven d'actius tòxics yankees. Els començem a tenir ara?? Sí. I ara perquè si que els tenim?? Doncs perquè els hem fabricat nosaltres. Pels entesos en la matèria, estem parlant del 60% del PIB espanyol, sí sí 600.000 milions d'€. Les dotacions a provisió del Santander de l'any pasat van ser de 4.000 milions... per posar un exemple...

Qui m'entengui que segueixi la història per favor...
The pride of Catalunya

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
« Respondre #590 el: 19 de Febrer de 2010, 14:47:08 pm »
Suposo que te referixes a les hipoteques que se firmaven amb gent que cobrava 1000€ al més, amb avals dels pares, i que ara no poden afrontar ni els hipotecats ni els pares. Cada colp hi han més vivendes en subastes, i una de les raons és esta.
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #591 el: 19 de Febrer de 2010, 15:55:23 pm »
Suposo que te referixes a les hipoteques que se firmaven amb gent que cobrava 1000€ al més, amb avals dels pares, i que ara no poden afrontar ni els hipotecats ni els pares. Cada colp hi han més vivendes en subastes, i una de les raons és esta.

I segons tu com acabarà això, sexeibirra?

Vaig predir la crisi, peró no aconsegueixo preveure altres coses per maquinacions bancàries. A veure si una explicació teva m'obre els ulls.
Quan petarà de veritat Espanya i les seves hipoteques, si ha de passar?

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
« Respondre #592 el: 20 de Febrer de 2010, 15:55:13 pm »

No només aquestes, sinó totes aquelles hipoteques de cases unifamiliars amb piscina a 2.000 €/ mes que es podien pagar amb sous extraordinaris en feines de poc valor afegit.

La majoria dels 600.000 milions que comentava són exclusivament entre promotors i bancs. Uns no poden pagar els bancs, i els altres necessiten per front als seus deutes, ja que el diner fictici generat s'haurà de tornar d'alguna manera ( sang, suor i llàgrimes ).

[

Vaig predir la crisi, peró no aconsegueixo preveure altres coses per maquinacions bancàries. A veure si una explicació teva m'obre els ulls.

Jo, encara que no sóc el sexeibirra donaré la meva opinió. Crec que dir una data exacte no té gaire sentit, però a finals d'aquest any poden començar a haver-hi problemes estructurals importants. L' augment d'atur, la retirada d'estímuls al consum a nivell nacional i internacional, l'augment imparable de morositat... quin sistema pot aguantar tot això?? Doncs no ho sé, però el nostre NO.

I doncs, perquè Espanya emet bons a 15 anys i la demanda supera la oferta ?? Es que el món i particularment els inversors ( bancs estrangers ) són ******* ?? Existeix un alt risc de no retorn i no precisament una alta rentabilitat.  A veure que en penseu... després us comentaré un rumor ( fundamentat ) sobre això.
The pride of Catalunya

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #593 el: 22 de Febrer de 2010, 08:49:24 am »

No només aquestes, sinó totes aquelles hipoteques de cases unifamiliars amb piscina a 2.000 €/ mes que es podien pagar amb sous extraordinaris en feines de poc valor afegit.

La majoria dels 600.000 milions que comentava són exclusivament entre promotors i bancs. Uns no poden pagar els bancs, i els altres necessiten per front als seus deutes, ja que el diner fictici generat s'haurà de tornar d'alguna manera ( sang, suor i llàgrimes ).

[

Jo, encara que no sóc el sexeibirra donaré la meva opinió. Crec que dir una data exacte no té gaire sentit, però a finals d'aquest any poden començar a haver-hi problemes estructurals importants. L' augment d'atur, la retirada d'estímuls al consum a nivell nacional i internacional, l'augment imparable de morositat... quin sistema pot aguantar tot això?? Doncs no ho sé, però el nostre NO.

I doncs, perquè Espanya emet bons a 15 anys i la demanda supera la oferta ?? Es que el món i particularment els inversors ( bancs estrangers ) són ******* ?? Existeix un alt risc de no retorn i no precisament una alta rentabilitat.  A veure que en penseu... després us comentaré un rumor ( fundamentat ) sobre això.

Comenta'm aquest rumor, comenta...  sóc tot orelles!

Per cert, avuyi El Periódico treu la guerra entre entitats bancàries per captar passiu. Crec que van necessitats...

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
« Respondre #594 el: 22 de Febrer de 2010, 17:35:55 pm »
A grans trets es pot resumir en que ara mateix es impossible asegurar que aquest deute públic es retorni al 100%. Com es pagarà al inversor?? Doncs una possibilitat que barallen els inversors es asegurar-se la rentabilitat futura d'algunes estructures que són font d'ingresos actuals de l'estat. Evidentment no tots els bons van ser adquirits amb finalitats com aquesta ja que alguns inversors són ( gent que ens deu algun favor ), però el rumor comença a sonar amb força.

[

Per cert, avuyi El Periódico treu la guerra entre entitats bancàries per captar passiu. Crec que van necessitats...

Normal, es de calaix... continuant amb la història anterior als bons, si disposés de una gran quantitat de diners en un banc no dubtaria a diversificar en moltes entitats... no m'agrada ser ni negatiu ni alarmista ni catastrofista, però els meus petits coneixements més la informació que rebo de gent més qualificada em fan ser pessimista.
The pride of Catalunya

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #595 el: 22 de Febrer de 2010, 19:01:37 pm »
A grans trets es pot resumir en que ara mateix es impossible asegurar que aquest deute públic es retorni al 100%. Com es pagarà al inversor?? Doncs una possibilitat que barallen els inversors es asegurar-se la rentabilitat futura d'algunes estructures que són font d'ingresos actuals de l'estat. Evidentment no tots els bons van ser adquirits amb finalitats com aquesta ja que alguns inversors són ( gent que ens deu algun favor ), però el rumor comença a sonar amb força.

[

Normal, es de calaix... continuant amb la història anterior als bons, si disposés de una gran quantitat de diners en un banc no dubtaria a diversificar en moltes entitats... no m'agrada ser ni negatiu ni alarmista ni catastrofista, però els meus petits coneixements més la informació que rebo de gent més qualificada em fan ser pessimista.

Jo crec que a Espanya es liarà quan tornin a pujar interessos, a no ser que l'economia pugi de cop cosa que ara no percebo.

Al Vallès hi han moltes parelletes que deuen 30-40 kilos i estan apurades, peró en conec que en deuen 50, 60, i 80 i aquestes a la mínima cauran.

I es que si tens una hipoteca d'euribor+0,50, avui estàs pagant un 1,75% d'interessos. Un 1,75% de 100 milions de pessetes són menys de 900€ mensuals d'interessos, i encara que no paguis capital aixó encara els bancs ho poden salvar.

Peró si puja l'interès al 4%, un 4,5% de 50 kilos ja son més de 1000 mensuals en interessos, i aqui tenim el problema.

Els bancs estan esgotant les trampes financeres i aviat es pagarà.

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #596 el: 22 de Febrer de 2010, 23:19:25 pm »

I per el que he anat sabent, millor si son entitats grans. També és important informar-se de la mora que tenen aquestes entitats. Encara que la mora real, és molt difícil de saber.

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #597 el: 23 de Febrer de 2010, 08:38:22 am »

I per el que he anat sabent, millor si son entitats grans. També és important informar-se de la mora que tenen aquestes entitats. Encara que la mora real, és molt difícil de saber.

Bé, una imposició en un banc avui està assegurada fins als 100.000€ crec. I, si a sobre poses la pasta en una caixa d'estalvis confederada, la púa d'una d'elles l'absorbeixen la resta.

Ara bé, ojo amb els bancs que no ténen seu a Espanya. Aquests es reglamenten d'una altre manera hi ténen menys garantia o aquesta cal lluitar-la amb la jurisprudència d'un altre país, amb el que això comporta, sobretot en costos.

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #598 el: 15 de Abril de 2010, 08:43:49 am »
Bueno, parlant de les crisis aquestes solen ser com un sunami, i tot just ara està a punt d'arribar-nos la segona onada del sunami. La més devastadora vaja.
La segona onada sol ser més petita, peró com la primera ho va deixar tot bastant trinxat donc aquesta segona acaba de fer net.

Es tracta de que tot just ara comencen a acabar-se els "apanyos" que fa dos anyets es van fer per anar tirant mentre la situació no milloraba. Ara, la situació no ha millorat i...

· Moltes empreses, que havien fet un ERE temporal de dos anys, tot just ara comença a acabar-se. La realitat diu que d'aquestes empreses, 7 de cada 10 tancaran definitivament. Els seus treballadors, durant aquests dos anys han anat cobrant atur. Ara, es quedaran sense feina, amb l'atur cobrat i només amb dret de cobrar una indemnització que en molts casos només podran rebre, amb el temps, des de Fogasa.

· Moltes pagues d'atur s'acaben aviat o ja ho han fet, i els més primerencs han de lluitar per seguir cobrant els 426 eurillos que no et treuen de res.

· Fí de les carències de prèstecs promotors. Molts promotors hauran d'allargar unes carències sobre uns pisos que han perdut un alt percentatge de valor i que moltes vegades deuen bastant més que el que ténen endeutat. Ara, si no poden renegociar hauran de fer front a interesos més capital.

· Fí de les carències a prèstecs a empreses, les quals només pagaven interesos. Ara, igual que els promotors, s'hauran d'estrènyer el cinturó i no totes poden fer-ho.

· Fí de les carències a milions d'espanyols particulars que la van demanar ja que no arribaben. Ara, s'enfronten amb la totalitat dels interesos més capital, sent la quota superior a la d'abans de demanar aquesta demora en la quota.

· Els inmigrants segueixen sense trobar cap feina, o amb moltes dificultats. Aquests, molts d'ells ja fa temps que no poden pagar i estant sent embargats.

· Imminent pujada dels interessos, ja que el petroli farà pujar tot i la conseqüència sol ser el diner més car.

· Entitats financeres practicant la usura i oferint altíssims interessos tot amb la urgència per captar fons, fons que no ténen.

I recordeu que segons els casos, alguns acumulen varis d'aquests punts a la vegada.

Com ho veieu tot això? Coneixeu o us sentiu identificats amb aquestes coses? Ha baixat molt el valor real de la vostra vivenda? Creieu que 'petarà' algun banc? Creieu que la crisis s'està acabant?

AFEGEIXO: I MÉS ARA, QUE EL TEMPORAL GREC AMENAÇA A ESPANYA I AL SEU PÈSIM DEUTE.
« Darrera modificació: 29 de Abril de 2010, 14:24:38 pm per kitanovsky »

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #599 el: 08 de Juny de 2010, 20:36:56 pm »
sembla mentira que amb la que està caient, i aquest post tant abandonat...!