Autor Tema: NO hi ha crisis.  (Llegit 150289 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat kitanovsky

• President
  • Missatges: 7186
  • Gènere: Masculí
Re: CRISIS ECONÒMICA
« Respondre #80 el: 03 de de 2008, 13:54:10 pm »

a europa, no interessa la inflació.

a més, alemania no és un pais endeutat, sinó estalviador, i ara interessos alts el beneficien. els importa un rave que els espanyols i les seves empresses estiguin endeutats.

ells, gràcies al seu I+D i a la qualitat dels seus productes seguiran exportant igual, ja que els seus productes no son comparables als xinessos, als indis ni als de païssos desenvolupats.

a més, en situacions de crisi tradicionalment el preu del diner puja ja que hi ha poc capital disposat a deixar diner. per què? per que hi ha més risc. per tant, ara qui vulgui diner l'haurà de pagar a un preu que a més de més car, és més just. i es que donar un 2% a l'estalvi (és a dir, remunerar en un 2% l'esforç) s'ha acabat.

aqui a espanya les coses s'han fet com s'han fet i els de dalt ja ténen les espatlles cobertes. ara competim sense haver-nos posat a l'alçada d'europa al 100% -no ens enganyem, si al 70%- i amb les empresses algunes molt endeutades. aquestes pagaran el calvari, igual que les famílies que no van fer uns números.

que es vénen menys 'wii's'...  i què, si són japonesses ?

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #81 el: 03 de de 2008, 16:07:26 pm »

i el pìtjor dels perills és aqui: DEFLACIÓ

cada dia, el preu per metre quadrat en pisos de 2 o més habitacions i més de 60m2 baixa. més o menys baixa entre 1,5 i 2 euros diaris el metre quadrat. que és poc ?

divendres, un pis de 100m2 valia de mitjana al bages nord 219.300 €, avui 218.200. només 900 € menys. fins quan ?

només aquesta dada desaconsella comprar en els propers mesos ja que la devaluació del que es compra no supleix els diners que es tiren en un lloguer. i aixó que cal comptar amb els interessos que es tiren en la compra !

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
« Respondre #82 el: 03 de de 2008, 20:40:42 pm »
Repeteixu kita, per molta I+D i qualitat que tingui ( no ho poso pas en dubte ), el creixement economic de Alemanya està basat en l'exportació. Entenent que la crisi de la qual estem parlant és a nivell mundial, no només espanyol. Alemanya, té un índex d'atur similar al de Espanya 8,1 per 8,6 nostre, molt més elevat que la mitjana de la zona euro 7,0. Si a EEUU, Regne Unit ( ja han baixat els tipus ), Itàlia i França les clases mitjanes deixen de tenir diners Alemanya es veurà molt resentida, encara que no tant com Espanya evidentment.

Crec que pel 2010 els preus poden baixar fins un 25% zones urbanes primera vivenda, i 40% segones residències.
The pride of Catalunya

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #83 el: 03 de de 2008, 23:02:55 pm »

repeteixo...

alemania tant li fot l'interés alt: ells ténen estalvis, no deutes !!  al tenir estalvis, rebran més per ells.
en quan les exportacions les seves són necessàries: ténen importants farmaceutiques difícils de suplir, ténen tecnologia que ningú té,...  o els hi compren a ells, o simplement no es compren. espanya ven coses que els xinesos poden copiar.

es més, tots els xinesos de clase mitja ja volen el seu volkswagen, audi o mercedes alemany. peró no volen un seat fabricat a espanya per una marca alemana.

per cert, en sis mesos, l'atur alemany seguirà entre el 8 i el 9 mentre que espanya superarà de sobres el 10.

en quan al preus de la vivenda, cada dia -ojo, cada dia- baixen un 0,07% a la província. aquesta baixada s'accelerarà passades les vacances, quan està previst que s'acabin moltes promocions i la gent vagi a l'atur, amb la conseqüent caiguda dels ingressos. aqui és on realment s'acceleraran les baixades fins arribar a un punt en el qual aguantarà un anyet llarg. sempre ha estat així.

crec que els preus baixaran més d'un 40% des de màxims (preus de fa un any). crec que tornarem a veure pisos de 90m2 decents a sabadell per 30 kilos, a pobles del vallès per sota d'aquest preu i a barriades per uns 20. és el que realment valen...

per cert...

a alemania no ténen el problema que aqui tenim amb els preus: alemania és en molts aspectes més econòmica que espanya. entre altres, una caseta als afores de berlin la tens per menys de 200.000 €, i comprar al super es comparablement més econòmic. allà, no els enganyen amb el tomàquet. fa temps que es preocupen de les coses.

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #84 el: 03 de de 2008, 23:50:35 pm »
Nois calma, crec que teniu part de raó els dos. Kitanovsky té raó quan diu que la industria alemana té productes altament qualificat i liders en el seu sector mundialment. Farmacèutiques, Laboratoris, Investigació al Desenvolupament, Automoció... si senyor! Però també es cert el que diu el Mayolete, es un país que exporta, i no només aquestes grans marques. Per tant, un pais que exporta no li interessa aquesta situació que s'acosta. En certs sectors (argument de kitanovsky) els beneficia, perquè és un mercat controlat, pero en d'altres (arg. Mayolete) evidentment que no, i es preocupant segmentar el propi mercat.

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #85 el: 04 de de 2008, 00:10:44 am »

les grans asseguradores europees són d'on son.

els alemanys solen cobrar mínim uns 5000 marcs mensuals. aixó són 2500 euros amunt. la seva cultura fa que només cobrar nòmina apartin una quarta part del sou com a pensió.

un alemany, que porta 25 anys estalviant un bon pessic, pot tenir tranquilament 300.000 € estalviats. l'interessa interessos alts.

un espanyol, contràriament, deu tot. no l'interessa.

que vendran menys ?  si, una mica menys. peró ells be saben que si aguanten en surtiran molt reforçats.

jo sóc autònom i ara em ve una crisi. si m'ha d'anar malament no m'interessa la crisi. peró com crec que el meu projecte és bo m'interessa una crisi per que en surtiré reforçat.

la vida és dura...

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
« Respondre #86 el: 04 de de 2008, 09:32:34 am »
 Kita entenc els que has explicat, però desde el meu punt de vista no és suficient per aguantar el seu país. Desde el meu punt de vista la crisi que vindrà afectarà a TOTS els països del món, inclús els escandinaus. Ara bé, segons el volum de població i la qualitat del seu PIB variarà de forma important.

Pel que fa als salaris, la renta per cápita alemana és de 26.000 € i la espanyola 23.500€ (any 2005). Aquestes dades són reals. Com gastem els diners aquí i allà ja és diferent, tens raó però aquí no és que no ens agradi estalviar (també tenim una inflació més alta).L'endeutament familiar i empresarial és més alt a la península ja que per viure bé i ser competitius ha fet falta l'ajuda d'un diner fictici que s'haurà de tornar, ningú sap com però s'haurà de fer.

The pride of Catalunya

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #87 el: 04 de de 2008, 09:57:39 am »

primer de tot, comentar que poca gent guanya a espanya 1800 nets x 14 pagues.

després, que aquestes dades estan manipulades. a espanya amb l'inflació desbocada es parlava d'un 3%, quan superava de sobres el 10%. el 2003 quan em vaig independitzar menjava per 120 € mensuals, avui menjo per més de 200 € (menjo el mateix i a sobre comparteixo).

a alemanya són seriosos amb els números. guanyen 26000, peró d'aquesta tria es treu crec que el 5% dels que més i menys guanyen. a espanya es fa una mitja contant a tots. es clar que el sr. botin, el sr. villalonga, el sr. pizarro, etc... fan variar considerablement els números. només el sr. botín cobra la mitjana d'unes 100.000 persones, així com el sr. ortega.

la realitat és que a alemanya els diners estan més ben repartits, encara que hi han rics. la realitat és que un treballador de VW cobra un 75% més que un de seat. la veritat és que a alemanya hi han rics peró aquí hi han de molt més rics. tot gràcies a polítiques que han afavorit que grans empresses cobressin molt i paguessin misèries.

espanya no ha aprofitat els temps de bonança més que per que els rics guanyin molt més. sinó investiga sobre que són els peatges a l'ombra, per estirar-se dels cabells.

als alemanys igual que a tots els afectarà la crisi. peró hi ha un factor amb el que no contes: com surtiràs després d'ella. als alemanys els interessa per que saben que en sortiran reforçats. donc, els interessa un parell d'anyets apretant-se el cinturó. aqui, ja no ens interessa tant. els noruecs, seguiran venent els seus mòbils i els suecs els seus mobles barats de disseny. es més, com ténen estalvis ja els va be interessos més alts.

a espanya ens interessa que siguin baixos peró...  massa tard !  estem tan endeutats i tenim una economia tan decadent que no hi ha res a fer.

segurament, ara veurem poc a poc molta gent que tornarà al lloc que els pertany. al lloc que pertany a la gent sense formació i poques ganes de treballar. i es que no podia ser que visitant ciutats com berlín, parís o brusseles veiés els cotxes que veia i aqui només hi havien cotxes nous i tuaregs.

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #88 el: 04 de de 2008, 11:33:49 am »
Aixo ultim es tan facil com que tothom s'ha apuntat a ser més del que ha de ser. Amb la bonança economica (impulsada basicament pel sector de la construccio) el paleta es va fer constructor, el constructor promotor i el promotor es va forrar a costa de tots ells. Van sorgir 50 millons d'intermediaris no qualificats. Tothom fotia negoci a costa de la bonança i els interessos. I aixi ens ha anat, o els hi ha anat.
Aixo tambe ho podries ampliar al conjunt de la societat, molta gent sense pasta per arribar a final de mes s'ha comprat cotxes d'ultim model, han triunfat els 'Decades' (els Touaregs i similar), que se'ls hi diu aixi perque es el que es tarda en pagar-lo. Televisions de plasma, viatges per setmana santa, viatges per vacances d'agost, sopars cada divendres i dissabte a restaurants bons... etc etc... perque? Perque han existit les VISES i el pgue usted a partir de junio. Paguelo a plazos sin intereses. I que ens hem trobat? Que l'economia ja no es tan rimbombant i en comptes d'estalvis tenim deutes, pero deutes de tot... hipoteques inflades, mobles que acabare de pagar d'aqui a 40 anys, el cotxe que l'he portat dos vegades al taller ja pero em queden 9 anys per pagar-lo, la televisio que pago 80 euros al mes, etc etc...

Desconnectat DimonietSBD

• Entrenador
  • Missatges: 2198
  • Dimoniet !
« Respondre #89 el: 18 de de 2008, 19:33:56 pm »

segun una accionista del Racing de la SEAT el equipo no cobra i al club le falta dinero
Jo estava a 545 km de Sabadell el dia 28/5/11 ... Sempre SABADELL !!!

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 4285
  • Un cor que batega en arlequinat. Estiga on estiga.
NO hi ha crisis.
« Respondre #90 el: 04 de Juliol de 2008, 15:00:41 pm »
Doncs no, no hi ha crisis.
Este matí, m'ha vingut un paio per a demanar-me per llogar un amarradero que tinc a Marbella. I el millor, és que ahir també me lo volia llogar un altre per a dixar-lo a un compromís.
La resta dels amarraderos que tinc al mediterrani, estan llogats, menys el que tinc per a us personal. I diuen que hi ha crisis. Ja, me ric jo.
coneixeu algú qui ha dixat d'anar a sopar els dissabtes a la nit.
250.000 samarretes d'espanya vengudes des del diumenge.
Coneixeu algú que haja dixat de sortir si ho feia?
Coneixeu algú que haja dixat de fumar per la crisi?
I de fer servir el cotxe per els findes?

Crisi? NO hi ha crisi, simplement que vivim excesivament bé.
Si, la meua firma està clara: Forero Més Polèmic
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat PIPO

• President
  • Missatges: 8003
  • 28-05-11 Marc Fernandez nos dió la gloria !!
Re: NO hi ha crisis.
« Respondre #91 el: 04 de Juliol de 2008, 16:32:43 pm »
lo que dius dels restaurants, els dissabtes ningu ha deixat d'anar a sopar fora, pero de dilluns a divendres hi ha mooooolta menys feina que anys enrere, tot i aixi on treballo jo no es poden queixar xD
28-05-2011 - Eibar -
Jo vaig viure l'ascens a la Lliga Adelante del C.E. Sabadell a Ipurúa

Desconnectat INIESTA

• Grada Jove - L.F.A
  • Entrenador
  • *
  • Missatges: 2228
  • HONOR,ORGULL,PASSIÓ, DEFENSAR AQUEST ESCUT A MORT
    • www.lfasabadell.com
« Respondre #92 el: 04 de Juliol de 2008, 16:42:33 pm »
Si que hi ha crisis, jo per motius laborals familiars que ara no venen a cuento us puc assegurar que es nota vastant. Aixo dels amarraderos, a veure la gent que te pasta continuarà tenint pasta, i potser encara més, i els que no tenen pasta continuaran sense tenir pasta, i potser encara menys. S'està creant una societat en que en nivel economic no hi haurà baix, nomal, alt, sinó molt baix, baix, alt, molt alt. Per nadal podrem tornar a parlar del tema, i ja em direu com està la cosa, us puc ben assegurar que molt pitjor del que està ara. ;)
HONOR AL CENTRE D'ESPORTS SABADELL

HASTA LA MUERTE Y SUS CENIZAS,CENTRE D'ESPORTS SABADELL

Desconnectat DJ_Murci

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 5112
  • traaaaaanqui Murci !
« Respondre #93 el: 04 de Juliol de 2008, 17:40:57 pm »
Este matí, m'ha vingut un paio per a demanar-me per llogar un amarradero que tinc a Marbella. I el millor, és que ahir també me lo volia llogar un altre per a dixar-lo a un compromís.
La resta dels amarraderos que tinc al mediterrani, estan llogats, menys el que tinc per a us personal. I diuen que hi ha crisis. Ja, me ric jo.

:yes: :clap

I a més, molts es faran socis del  :scut (160 napos...) :ejem

Parece que te sepa mal que la gente NOS HAGAMOS socios de nuestro club...
CE Sabadell FC:  "Quelcom més que l'equip de la ciutat..."
Millor Enquesta Millor Firma

Desconnectat INIESTA

• Grada Jove - L.F.A
  • Entrenador
  • *
  • Missatges: 2228
  • HONOR,ORGULL,PASSIÓ, DEFENSAR AQUEST ESCUT A MORT
    • www.lfasabadell.com
« Respondre #94 el: 04 de Juliol de 2008, 17:52:05 pm »

:yes: :clap

la gent que s'estima uns colors, un escut i un equip i que per tant ho porten dins i son socis, es faran socis o renovaran igualment, els 160 euros ja se'ls treuran d'algun altre lloc per poder ferse soci o renovar
HONOR AL CENTRE D'ESPORTS SABADELL

HASTA LA MUERTE Y SUS CENIZAS,CENTRE D'ESPORTS SABADELL

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12530
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #95 el: 04 de Juliol de 2008, 18:21:36 pm »
Sexeibirra...  :wacky:

No comparis el possible nivell adquisitiu d'un treballador de classe baixa, mitja-baixa o mitja, amb alguns dels negocis que tu toques. No és el mateix la economia del 75% dels que participem al fòrum que la que tu manegues.

Evidentment que la gent surt, però no ho fa com abans. Entre setmana tot està més mort (Ara sopes tranquílament sol a La Casa Miralles, quan fa 1 any, estaves apretat), i el gasoil dels nostres cotxes per anar a treballar ha pujat un 19% des de Gener, fent que si treballes lluny de casa, la despesa sigui més gran.

Baixa algun dia a algun polígon industrial, on treballem els esclaus del capital, i veuràs els restaurants considerablement més buits que fa un o dos anys. Ara és més habitual que la gent porti la carmanyola a l'empresa per a menjar que no pas que vagin al migdia a menjar fora.

Per això ZP ens ha donat 200€ ara al Juny, i ens donarà 100€ al Juliol i 100€ a l'Agost. Aquests 200 primers € son per pagar el carnet i deixar estalviat el que costa la samarreta.

I son 165€, el carnet de soci.  ;)
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat almuniaforever

• President
  • Missatges: 5761
  • http://twitter.com/#!/MiguelAngel32
« Respondre #96 el: 04 de Juliol de 2008, 18:28:53 pm »
Sexeibirra...  :wacky:

No comparis el possible nivell adquisitiu d'un treballador de classe baixa, mitja-baixa o mitja, amb alguns dels negocis que tu toques. No és el mateix la economia del 75% dels que participem al fòrum que la que tu manegues.

Evidentment que la gent surt, però no ho fa com abans. Entre setmana tot està més mort (Ara sopes tranquílament sol a La Casa Miralles, quan fa 1 any, estaves apretat), i el gasoil dels nostres cotxes per anar a treballar ha pujat un 19% des de Gener, fent que si treballes lluny de casa, la despesa sigui més gran.

Baixa algun dia a algun polígon industrial, on treballem els esclaus del capital, i veuràs els restaurants considerablement més buits que fa un o dos anys. Ara és més habitual que la gent porti la carmanyola a l'empresa per a menjar que no pas que vagin al migdia a menjar fora.

Per això ZP ens ha donat 200€ ara al Juny, i ens donarà 100€ al Juliol i 100€ a l'Agost. Aquests 200 primers € son per pagar el carnet i deixar estalviat el que costa la samarreta.

I son 165€, el carnet de soci.  ;)

Ja li vaig dir a Murciano, ara t'ho dic a tu, jo no me'ls gastaria tots els 400€, a veure si l'any que ve els tindreu que tornar...
Hi ha una manera més fàcil de viure la vida, però cap és tan apassionant com ser del Sabadell

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12530
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #97 el: 04 de Juliol de 2008, 18:30:41 pm »
Ja li vaig dir a Murciano, ara t'ho dic a tu, jo no me'ls gastaria tots els 400€, a veure si l'any que ve els tindreu que tornar...

Per al ZP em sap greu...
El que es dona no es treu :icon_exclaim:

I no em poden treure pas uns diners que ja no tindré. ;D
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat DJ_Murci

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 5112
  • traaaaaanqui Murci !
« Respondre #98 el: 04 de Juliol de 2008, 18:31:29 pm »
en realidad, parte de esos 400 euros, se tendrán que "devolver" el año que viene con la declaración de la renta... No todos, yo por ejemplo no hago la declaración ningún año    ::)

Así que yo por si acaso, contra antes mejor me iré a renovar el carnet por si acaso.....  Así de paso a ver si contribuyo un poco para pagar el fichaje del "crack"    ;)
CE Sabadell FC:  "Quelcom més que l'equip de la ciutat..."
Millor Enquesta Millor Firma

Desconnectat almuniaforever

• President
  • Missatges: 5761
  • http://twitter.com/#!/MiguelAngel32
« Respondre #99 el: 04 de Juliol de 2008, 18:38:31 pm »
Yo me'ls guardaria una part per si de cas...que aixo es politica y "donde dije digo, digo Diego"  :laugh:
Hi ha una manera més fàcil de viure la vida, però cap és tan apassionant com ser del Sabadell