Si m'hagués de basar en la meva experiéncia, no la repetiria, sinò que em faria soldat professional, doncs nou messos treballant dues hores cada dia a la cantina, amb ping pong, billar, tele digital, tabac, begudes, menjar... t, la biblioteca a tocar una porta, tot gratis, crec q no es tornarà a repetir a la meva vida. La vaig fer a Tremp, un marc incomparable.
Ara bé, si m'haig de basar en els ideals que proposa aquesta institució i tot el que l'envolta, decididament aboliria no només el sevei militar obligatori, sinò també tots els exèrcits del món. Però clar, estic parlant d'una utopia en un món on las fàbriques d'armes, juntament amb els bancs i les farmacéutiques fan i desfan només amb la democràcia dels seus alts executius.
Sense armes no hi ha exércits, sense exércits no hi ha guerres, sense guerres no hi ha morts inútils.
Sobre l'experiència? Ara mateix està l'Erasmus, per posar un exemple fàcil: aquell qui volgui noves experiències ja se las buscarà per sí sol; no és necessari obligar ningú, i menys amb armes pel mig.