Enquesta

Estarieu d'acord a que es tornés a reinstaurar?

SI.
16 (36.4%)
SI, per a fer-me objector.
2 (4.5%)
SI, per a fer-me insubmís.
1 (2.3%)
NO.
25 (56.8%)

Total de vots: 39

Votació tancada: 13 de Febrer de 2008, 01:32:41 am

Autor Tema: Servei Militar Obligatori.  (Llegit 4576 cops)

0 Usuaris i 2 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12530
  • Gènere: Masculí
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
Servei Militar Obligatori.
« el: 25 de Desembre de 2007, 01:32:41 am »
L'altre dia, amb un col-lega, parlant del tema, coincidíem en que haver abolit el Servei Militar Obligatori havia sigut un error, i avui, parlant amb un altre amic, hem coincidit en el mateix.

Penso que el Servei Militar Obligatori era una bona manera de que els joves 'espaviléssim', sortint de casa i compartint amb altres joves durant una temporada. Coneixíem altres maneres de pensar, altres punts de vista i sortíem d'allà amb uns ideals més clars al tornar a casa. Bé, jo ho vaig veure com un pas important a la meva vida.

Jo seria totalment favorable a que tornessin a instaurar el Servei Militar Obligatori. I no només per als homes. També a moltes dones els cal madurar i espavilar a base de disciplina i ordre.
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat DJ_Murci

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 5112
  • traaaaaanqui Murci !
Re: Servei Militar Obligatori.
« Respondre #1 el: 25 de Desembre de 2007, 02:03:46 am »
 :o   Sorprendente este mensaje... y la respuesta... y mas viniendo de ti!!!   No renegabas tu de Barbastro por algo??    :mmmm

Yo tengo que decir, que la mili me aportó bastante, pero conozco a gente a la que no. Y que los hay que lo han pasado verdaderamente mal..  No está mal eso que dices, de los jovenes, de adquirir experiencias en la vida, etc etc.. Pero también hay que estudiar. Yo por ejemplo, a mi la mili me cortó mi progresión académica. Una vez volví ya no tuve valor de volver a coger los libros..    :-\ 
Pero bueno, no está mal que la juventud esta de hoy en dia, espavilen y vean mundo... Y así de paso tener batallitas que contar!!!    :laugh:

En definitiva, diria si. Pero sin armas...   Una especie de colonias para juventud... Donde en vez de enseñar a luchar, que se enseñe  la convivencia, la solidaridad y el compañerismo    :smoking:

P.D.:  Birrero, el mensaje va en serio, no?  O es que....  :borratxo   (siendo el dia y la hora que es...)    :tongue3:
CE Sabadell FC:  "Quelcom més que l'equip de la ciutat..."
Millor Enquesta Millor Firma

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #2 el: 25 de Desembre de 2007, 02:15:29 am »
No renegabas tu de Barbastro por algo??    :

Si, aquell poble és ingrat per a mi.

P.D.:  Birrero, el mensaje va en serio, no?  O es que....  :borratxo   (siendo el dia y la hora que es...)    :tongue3:

Totalment seriós el meu missatge. Igualment, quan van suprimir el Servei Militar Obligatori, ho vaig veure malament. A mi em va deixar sense la feina que tenia i en una situació econòmica precària, però és una de les raons que em van provocar que l'ingeni se m'aguditzés i espavilés en moltes coses. Jo també vaig deixar penjat els estudis, però penso que va ser una etapa que em va provocar un futur més positiu.

Sorprès, eh :icon_question: :laugh:

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat visi

• President
  • Missatges: 6423
« Respondre #3 el: 25 de Desembre de 2007, 09:50:51 am »
Vaja amb la pregunteta, ni me'n recordava de la mili, jo la vaig fer a Madrid, 400 dies justos, ni un més ni un menys, m'ho vaig passar de conya, em van tractar sempre de cine, vaig fer moltes amistats, sempre estava tirat pel local del "centre català de Madrid" de la plaça de Espanya, als catalans del quartel ens van deixar anar un dimecres al Santiago Berbaneu a veure un R.Madrid 3 Sabadell 1 de la copa del rei, a part d'aquests detalls donc la raó al Birrero que va bé separar-te una temporada de la familia i espavilar-te tot solet i un pel de disciplina em sembla que ens va bé a tots un moment donat, no es pot anar sempre de sobrat, llest, suat, i ratllat.
Millor Galeria d'Art
Post Més Absurd

Desconnectat fenicaro

• Jugador Prof.
  • Missatges: 784
« Respondre #4 el: 25 de Desembre de 2007, 09:56:39 am »
Si m'hagués de basar en la meva experiéncia, no la repetiria, sinò que em faria soldat professional, doncs nou messos treballant dues hores cada dia a la cantina, amb ping pong, billar, tele digital, tabac, begudes, menjar... t, la biblioteca a tocar una porta, tot gratis, crec q no es tornarà a repetir a la meva vida. La vaig fer a Tremp, un marc incomparable.
Ara bé, si m'haig de basar en els ideals que proposa aquesta institució i tot el que l'envolta, decididament aboliria no només el sevei militar obligatori, sinò també tots els exèrcits del món. Però clar, estic parlant d'una utopia en un món on las fàbriques d'armes, juntament amb els bancs i les farmacéutiques fan i desfan només amb la democràcia dels seus alts executius.
Sense armes no hi ha exércits, sense exércits no hi ha guerres, sense guerres no hi ha morts inútils.

Sobre l'experiència? Ara mateix està l'Erasmus, per posar un exemple fàcil: aquell qui volgui noves experiències ja se las buscarà per sí sol; no és necessari obligar ningú, i menys amb armes pel mig.
 :beer2

Desconnectat PANSO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 6997
  • EL MAS GRANDE !!!!!!!
    • http://elblogdelpnso.blogspot.com/
« Respondre #5 el: 25 de Desembre de 2007, 10:39:24 am »
crec que us fa parlar l´anyorança companys  ;)  jo conec gent que ho ha passat molt be i gent que ho ha passat moooolt malament.
per mi la mili nomes t´ensenya a escaquejarte, ser gandul, i poca coas mes, hi han familias a las que els hi van costar molts diners tenir al fill fent la mili lluny de casa i familias que ho van perdre quasi tot  per quela seva unica font d´ingres martxaba a la mili (osigui el fill), jo fent la mili vaig demanar a deu moltes vegades que el meu fill no hagues de fer la mili (penseu que jo vaig ser l´ultim remplas de 1 any, em vaig licenciar amb gent que va arribar 3 messos despres de mi  :****  )la mili no aporta res ara si us dono la rao si el estat s´inventes una especie de ejercit voluntari de 3 messos l´any (una especie de ejercit suiss) sabiau que a suissa la gent fa la mili cada 3 o 5 anys? fan una mini mili de 3 messos durant un munt de anys, y aixo no els fa perdre ni feina ni diners ni res per l´estil, aixo seria una bona solucio.
aqui s´ha intentat fer una cosa semblant amb un ejercit de voluntaris licenciats de la mili que volen tornar uns messos al any, pero no han sapigut fer-ho be
Millor Avatar + Post Més Absurd
Twitter: @xavipanso  Blog: http://elblogdelpnso.blogspot.com.es/

Desconnectat umbria

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 2760
  • Gènere: Femení
« Respondre #6 el: 25 de Desembre de 2007, 12:14:29 pm »
no vull que ningu ensenyi amb els meus fills a matar...perq per aixo serveix una arma.
els nois ja s'espabilan sols...jo no vaig cumplir amb "la madre patria" i m'espavilat jo soleta la mar de be. No ho entenc...els tius necessiteu anar a la mili per espavilar-vos???
les dones no!!!
a casa meva no entra cap tipus de joguina que tingui q veure amb militar o mort (joguines q fan apol.logia a les guerres)
ja en tenim prou amb la tele...
Millor Moderadora Forera Novell

Desconnectat vic@rlekinat

• Entrenador
  • Missatges: 1607
« Respondre #7 el: 25 de Desembre de 2007, 12:33:51 pm »
intenteu guanyar  A CORRE-CUITA el premi al POST MÉS DESAFORTUNAT ?  O QUÈ?
VA HOME VA !!!!!!!!!!!!!
la putamili és que ja te collons la cosa
disciplina, dediqueuvos al sadomassoquisme i aquestes tendències sexuals on la vexació no importa con tal de predominar i imposar, però no em doneu per argument que algú aprén o va aprendre alguna cosa allà, i si és el cas ja és ben trist que hagi hagut d'anar allà a aprendre-ho.
PANSO FELICITATS PER LA TEVA EXPOSICIÓ que quan vaig llegir els primers em pensava que em venia un atac de feridura

.....  i ja sé que tot és opinable i això només és una enquesta, però totalment fora de to i m'ha sobtat molt negativament

SALUT COMPANYS, I A VEURE SI ENS TROBEM EN UN MÓN ON NO SIGUI NECESARIA LA REPRESSIÓ I LA INSTRUCCIÓ A MATAR PER PODER SER ALGÚ EN AQUESTA VIDA

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #8 el: 25 de Desembre de 2007, 13:03:34 pm »
.....  i ja sé que tot és opinable i això només és una enquesta, però totalment fora de to i m'ha sobtat molt negativament

Home, és un tema del que últimament he parlat amb alguns coneguts. Volia saber també les vostres opinions.

Tu vas fer el servei militar? Segur que no vas aprendre alguna cosa? O segur que no vas refermar els teus ideals que ara m'has exposat? Pensa-ho una estona. A mi em va passar el segon.

(I que consti que jo em vaig llicenciar com a caporal, amb diploma militar a l'honor, valor i la constància  :laugh:, i a la blanca em posa Valor: sobradamente demostrado   :laugh:, i el més curiós, és que m'oferien anar a Bòsnia a desactivar mines pagant-me una pasta desproporcionada :o)

Desconnectat vic@rlekinat

• Entrenador
  • Missatges: 1607
« Respondre #9 el: 25 de Desembre de 2007, 13:20:25 pm »
JO VAIG FER LA GUERRA I ALLÀ NO S'HI APRÈN ABSOLUTAMENT RES,
està clar que si passes per un lloc alguna cosa reculls, però no hi ha cap necessitat de passar per allà
a més amés que és tot una falàcia, llegueix el que diu Fenicaro de la seva guerra. 
Tot això que diu la teva blanca són fets intrincsecs teus, els tenies sense haber-te posat l'uniforme, la meva blanca no se que diu la vaig llençar
UNA PÈRDUA DE TEMPS I DENERS COM DIU PANSO

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #10 el: 25 de Desembre de 2007, 13:32:21 pm »
UNA PÈRDUA DE TEMPS I DENERS COM DIU PANSO

Home, ell diu que està mal enfocada. Tu t'hi oposes de ple, a més m'has argumentat molt bé la teva opinió, i és plenament respectable.

A veure si ens coneixem, que t'invito a unes  :beer3

Desconnectat Garces

• Jugador Prof.
  • Missatges: 949
  • CES FEMENÍ, SEMPRE ENDAVANT!!
« Respondre #11 el: 25 de Desembre de 2007, 17:11:39 pm »
Dons sincerament la emva resposta es que NO.
Estem a l'any 2007, apunt del 2008, per favor encara que hi hagin moltes guerres no obliguem a gent que no vol saber res d'aixo de matar ni armes ni tonteries a anar-hi i fer-les servir.
Jo crec que personalment no em pensu jugar la vida per ningu, sempre exeptuant la teva familia en casos X. , dons perque ningu se la jugara per mi. Estar clar que cadescu s'ha despavilar ell solet, no agafant una arma i matant. Haviam senyors si volem pau al mon, com volem solucionar-ho agafant nosaltres una arma? I si hi han paisos que volen la guerra que es matin entre ells pero em de procurar que el nostre pais no es foti amb merdes com va fotre lel tio akell 'asnar emerdanse a tots amb bush, l guerra dirak, armes , ateptats de madrid, i la mare kels va parir.
Sisplau pensem una mica el que volem i vivim em pau, xk en fa falta... val mes no ficarse en mitg de merdes, que al final pots acabar malament tu i el teu pais...

Salut! :beer2
CENTRE D'ESPORTS SABADELL FEMENÍ;<br />......d'aqui uns anys.....tornaràs.. ......al lloc......on mai devies haver deixat......

Desconnectat Randel

• CE Foreros Arlekinats
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 4673
  • Sabadell, Mai caminaràs sol.
    • Waltrapers Sabadell
« Respondre #12 el: 25 de Desembre de 2007, 19:55:11 pm »
Jo trobo interessant aquesta enquesta.

En el foro som gent de moltes diverses edats, gent que l'ha fet, gent q hem estat la primera generació en salvar-se i gent que gairebé ni n'ha sentit a parlar.

Ja esta bé com esta, m'en alegro d'haverla evitat. Esta bé que no sigui obligatori.
Ser arlequinat és diferent, ser arlequinat és un sentiment !

Desconnectat BLANC-I-BLAU

• President
  • Missatges: 8173
  • un camp de primera
« Respondre #13 el: 25 de Desembre de 2007, 20:30:16 pm »
 Doncs jo no en tinc mala experiència....

Tal com diu Birrero;

- ajuda a espavilar-se i a la vegada a entendre que a la vida no tot és fàcil.
 - genera moltes situacions i anècdotes que després sempre agrada de recordar
   (perquè la memòria és selectiva i esborra lo dolent)

i afegiria també;

-permet que la gent de diferents nivells socials entrin en contacte i es generi una
   interrelació que moltes vegades els "ghettos" socio-culturals existents no permeten.
  - s´aprecia més el valor de l´amistat.

Això no vol dir que tot sigui una maravella. A mi personalment aquest "parón" no em va perjudicar a nivell d´estudis perquè ja els havia acabat (vaig demanar pròrrogues), però sí a nivell de no poder accedir a una feina que havia obtingut.
A més a més, els dos mesos primers de CIR van ésser durets.  Ara bé, després la situació va ésser relativament còmoda. S´ha de pensar que sóc dels pocs que ha fet la "mili" al Vallès Occidental (Destacament d´Artilleria de Ripollet -el famós polvorí actualment tancat);  disciplina relaxada, pase "pernocta" dia sí, dia no, i el grau de caporal com Birrero, encara que sense mencions honorífiques, això sí ....

Tot això passava en la gloriosa època del C.E.Sabadell a Primera Divisió (1987/88) i la veritat és que vaig poguer veure la gran majoria de partits interessants que vem jugar (no tots, perquè sempre queia alguna guàrdia o altra)....

En suma, no es tracta de tornar a instaurar el servei militar obligatori, perquè aquestes coses es difícil que tornin enrera, però personalment penso que no s´havia de haver suprimit.
« Darrera modificació: 25 de Desembre de 2007, 22:33:36 pm per BLANC-I-BLAU »
4 Lligues de Porres, 1 Supercopa de Porres.

Desconnectat miranda

• Infantil
  • Missatges: 131
« Respondre #14 el: 25 de Desembre de 2007, 22:24:48 pm »
Bueno kin tema , jo vaig fer la mili el any 92 el any de les olimpiadas a Barcelona ,i la vaig fer a la BASE AEREA DE ZARAGOZA ALA 31 , varen ser 9 mesos que vaig passar convivint amb gent de arreu de espanya i la experiencia i el intercamvi de costums va ser molt bo.
No us negare k estava tot el dia carregat de armes perque estva a la seccio de la policia aerea i si portava pistola , ametralladora i un g*s policia que estava molt ben ensenyat pero tot i aixi i anant com a minim un cop per stemana a fer practicas de tiro si es veritat que em vn ensenyar a disparar ( i prou be crec ) pero mai em van ensenyar a matar simplement a disparar sobre una diana o sobre unblanco en moviment pero a matar mai .
Amb aixo no vig dir que disfrutes simplement que vaig viure experiencies que segurament de no aver fet la mili no hagues disfrutat , veure cada dia 35 F-18 , HARRIERS , HERCULES , ETC..(avions de combat de la armada espanyola ) , i com el home es savi i sap escollir amb ue quedarse prefereixo quedarme amb lo positiu que vaig viure .
Tot i aixi vaig viure coses molt dolentes i desagradables ja no tant sols el fred que fa al Concayo al hivern ni tant sols el fet de tenir que fer una quantitat de guardies que ja ni recordo el numero pero la pitjor experiencia de la meva vida tambe va passar al cuartel i va ser el suicidi de un company meu de rmplas que dormia a la llitera de a sobre meu i es va suicidar una nit avans de anar a dormir es va penjar amb una corda , el noi tenia 18 ays era de Castelldefels i es deia CARLOS DANIEL UGARKOVIC GALLEGO  " UGAR" DESCANSA EN PAU COMPANY .
En fi va ser una experiencia diferent , una etapa mes de la vida que jo tenia asumida que tenia que passar .
EN FI MOLT BONES FESTES A TOTS COMPANYS FOREROS , SEMPRE COLCHONERO ARLEKINAT

Desconnectat almuniaforever

• President
  • Missatges: 5761
  • http://twitter.com/#!/MiguelAngel32
« Respondre #15 el: 25 de Desembre de 2007, 22:46:20 pm »
Jo soc partidari de que no s'hauria d'obligar a ningú a res, així que la meva postura és clara...qui vulgui fer el servei militar que el faci i el que no, doncs que no ho faci.
Hi ha una manera més fàcil de viure la vida, però cap és tan apassionant com ser del Sabadell

Desconnectat PANSO

• CE Foreros Arlekinats
  • President
  • *
  • Missatges: 6997
  • EL MAS GRANDE !!!!!!!
    • http://elblogdelpnso.blogspot.com/
« Respondre #16 el: 25 de Desembre de 2007, 23:56:14 pm »
es interesant com la gent que ha fet la mili recorda molt be las coses bones (que existeixen) i no pas las dolentes, quan un acaba la mili sembla que faci una criba de las coses i totes les dolentes las fica a un calaix  pero encara aixi vosaltres mateixos reconeixeu que l´unic bo que vau treure son las amistats i els moments de familiaritat i anecdotes amb els companys de mili, dons be jo prefereixo pasar aquests moments fora de la mili per que si faig una mica de memoria vaig tenir mes momens dolents que moments bons, el que pasa es que tothom s´enrracorda d´aquell primer petó que va donar a una noia, amb mes claretat, que no pas el primer dolor de queixals que va tenir de petit , i es que el cervell es molt llest i prefereix esborrar aquests records desagradables, aixo fa que tinguem nostalgia de moments viscuts en els quals  teniam pocs moments bons ( escaquejadas a la cantina,escapada del cuartelamb companys,anecdotas varias.....)que no dels moments dolents (que segur que varen ser molts).
companys us animo a reflexionar per que si fer la mili es ,perdre temps, aguantar kapullus amb uniforme i galons,escombrar i estar lluny de casa a canvi de tenir companys que no tornarem a veure mai mes o a saber una mica mes rapid coses que acabarem aprenen igual, crec que no ens val la pena tornar a reintaurar la mili. :xin-xin
Millor Avatar + Post Més Absurd
Twitter: @xavipanso  Blog: http://elblogdelpnso.blogspot.com.es/

Desconnectat umbria

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 2760
  • Gènere: Femení
« Respondre #17 el: 26 de Desembre de 2007, 09:20:27 am »
 :clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap
Millor Moderadora Forera Novell

Desconnectat visi

• President
  • Missatges: 6423
« Respondre #18 el: 26 de Desembre de 2007, 13:14:17 pm »
es interesant com la gent que ha fet la mili recorda molt be las coses bones (que existeixen) i no pas las dolentes, quan un acaba la mili sembla que faci una criba de las coses i totes les dolentes las fica a un calaix  pero encara aixi vosaltres mateixos reconeixeu que l´unic bo que vau treure son las amistats i els moments de familiaritat i anecdotes amb els companys de mili, dons be jo prefereixo pasar aquests moments fora de la mili per que si faig una mica de memoria vaig tenir mes momens dolents que moments bons, el que pasa es que tothom s´enrracorda d´aquell primer petó que va donar a una noia, amb mes claretat, que no pas el primer dolor de queixals que va tenir de petit , i es que el cervell es molt llest i prefereix esborrar aquests records desagradables, aixo fa que tinguem nostalgia de moments viscuts en els quals  teniam pocs moments bons ( escaquejadas a la cantina,escapada del cuartelamb companys,anecdotas varias.....)que no dels moments dolents (que segur que varen ser molts).
companys us animo a reflexionar per que si fer la mili es ,perdre temps, aguantar kapullus amb uniforme i galons,escombrar i estar lluny de casa a canvi de tenir companys que no tornarem a veure mai mes o a saber una mica mes rapid coses que acabarem aprenen igual, crec que no ens val la pena tornar a reintaurar la mili. :xin-xin
Jo estic d'acord amb tu, a la mili no li agradava anar-hi a ningú, i era una perdua de temps, amb l'agravant de que et tellaven els estudis i poder perdre la feina però en aquelles èpoques era "obligatori", encara no havien aparescut els primers objectors de consciència. i dins de la desgràcia doncs intentaves passar-ho el millor possible.
Jo, en la situació personal que tenia aquells moments, em va representar com una glopada d'aire fresc i com unes vacances a la vegada, doncs per les tardes podia treballar unes hores i em quedava temps per tot.
A mi em va anar bé, però reconec que en general es una mer.... per tothom. :xin-xin
Millor Galeria d'Art
Post Més Absurd

Desconnectat Bend

• Penya @rlekinats.com
  • Jugador Prof.
  • *
  • Missatges: 626
« Respondre #19 el: 26 de Desembre de 2007, 23:22:08 pm »
No se si la mili seria la solucio, pero si ke crec ke estaria be ke durant un periode de temps que tota persona hagi dedicat el seu treball en activitats d'ajuda social pel be de la comunitat; conductor de furgonetes d'avis que van a centres de dia, atendre telefon de la esperança, ong's.. etc....