Autor Tema: Dades sobre l'Atletic Sabadell  (Llegit 3357 cops)

0 Usuaris i 4 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat Miki

• Jugador Prof.
  • Missatges: 1150
  • Gènere: Masculí
  • Jo vaig ser a Ipurua!
Dades sobre l'Atletic Sabadell
« el: 10 de Febrer de 2009, 23:22:13 pm »
Disculpeu la meva incultura futbolistica, pero fa 3 dies que se que va existir el tal "Atletic Sabadell".
No se ni on jugaba, ni durant quins anys, ni a quina categoria....Res de Res.

Si em poguessiu fer una petita explicacio sobre aquest equip, us estaria molt agrait.  :blush:
"Hem ofert treball i respecte vers l'escut que lluïem a la samarreta, i així, hem ofert Honor al Sabadell"
Lluís Carreras, discurs a la Plaça de Sant Roc el 29-5-2011.

Desconnectat labtec

• Mecenes Or
  • President
  • *
  • Missatges: 15048
  • CHIARA
Re: Dades sobre l'Atletic Sabadell
« Respondre #1 el: 11 de Febrer de 2009, 01:58:48 am »
Disculpeu la meva incultura futbolistica, pero fa 3 dies que se que va existir el tal "Atletic Sabadell".
No se ni on jugaba, ni durant quins anys, ni a quina categoria....Res de Res.

Si em poguessiu fer una petita explicacio sobre aquest equip, us estaria molt agrait.  :blush:

Te contesto por que también yo desde siempre he tenido la curiosidad por saber de la historia del Atlétic Sabadell, de todas formas es muy difícil hablar del Atlétic Sabadell de los primeros años sin llegar a no equivocarse y errar al tratar hablar y comentar sobre su historia ya que sobre el equipo aurinegro no se encuentran datos seguros y fidedignos por lo menos en los que se pueda consultar con veracidad y que estén al público y aficionado en general.
Para saber y tener conocimiento de este equipo al menos yo, tengo que consultar la misma historia de nuestro CE Sabadell FC y de ello imaginar y sacar conclusiones  de como ocurrieron los hechos en los primeros años del siglo pasado.
Mi idea es que este equipo se fundó allá por los año de 1910-1911, tiempo este en que el CE Sabadell estaba pasando por malos tiempos tanto, que en 1910 pasó a denominarse Sabadell FC y años más tarde la unión de la primera con la segunda denominación, nombre que ha llegado hasta nuestros días "CE Sabadell FC". Por tanto, creo que hablar de aquel equipo es hablar del nuestro y nuestra historia, me explico; sabido es que nuestro equipo la primera indumentaria era de color amarillo y negro a rayas, hay fotografías que lo demuestran. La primera vez que nuestro equipo utilizó la camiseta a cuadros fue por el año 1908, los colores fueron el amarillo y negro, la actual vestimenta se comenzó a utilizar allá por el 1913-1914. Comento todo esto por la simple razón de que el equipo Atlétic Sabadell su vestimenta era el amarillo y negro a rayas, como se demuestra en el escudo y sello que he expuesto en otro tema del forum, por lo que da que pensar por su año de fundación y los colores que sus fundadores podrían ser seguidores del CE Sabadell que no siguieron con este después de 1910 por los cambios habidos en nuestro equipo CE Sabadell FC, esto no es seguro pero si da que pensar las casualidades de una y otra connotación.
Significar por último que este Atlético de Sabadell fue campeón de Catalunya de segunda categoría en la temporada 1914-1915.  Mi exposición no es que sea la verdadera pero son las conclusiones que hago una vez leída la historia de nuestro equipo, por tanto si algún compañero tiene datos exactos también me gustaría tener conocimientos de ellos.
Ahora  pongo datos de nuestra historia donde se hace mención de este equipo y lo que significó en el crecimiento de la afición por el fútbol en la Ciudad de Sabadell.

Un altre encert dels entusiastes propagadors del futbol d'aquella època va realitzar-se a principis de l'any 1911 amb la celebració d'un partit memorable, el qual va resultar un esdeveniment esportiu. Fem una mica d'història amb els antecedents, dignes de remarcar.

Más adelante dice:

Aquell partit fou l'inici de l'afició local i des de llavors el futbol desvetllà primerament interès i després passió fomentada per la fundació del Club Atlètic, la rivalitat amb el qual era palesa i motiu de discussions.
Els partits entre els dos clubs locals donaven lloc a comentaris i encenien controvèrsies pels cafès i penyes, apassionant durant dos o tres anys els partidaris d'ambdós bàndols, la qual cosa va influir d'allò més a crear nous aficionats.

Qualsevol campanya altruista que a la nostra ciutat es manifestés trobava en el Centre d'Esports uns magnànims col.laboradors. Així podem recordar com el dia 31 de desembre del 1911 es va celebrar al Camp de la Creu-Alta un festival organitzat conjuntament amb el Centre de Dependents del Comerç, a propòsit de la festa dels infants, (Reis), en el qual es van recaptar 586'50 pessetes de seients i donatius, car l'entrada era gratuïta. Es jugà un partit de futbol entre els dos equips locals Sabadell-Atlètic i unes curses de bicicletes premiades amb cintes, donatiu de diverses damisel.les.

En otro apunte de nuestra historia dice:

El segundo título llegó en la temporada 1929-30 con la consecución del Campionat de Cataluña de Segunda Categoría. El Centre d´Esports había perdido la Categoría A i jugaba en la Segunda Preferente, donde militaban el Atlético de Sabadell, el Terrassa, el Tarragona, el Manresa, el Vilanova, el Palafrugell, el Iluro de Mataró y el Gracia, que estaban divididos en dos grupos.

PD creo que nuestro amigo y compañero "pirri" podría comentar sobre los últimos años de existencia del Atlétic Sabadell, también pienso que no será el único.
Tan grande será mi amor por ti
Como grande será tú larga existencia

Desconnectat hervi

• Entrenador
  • Missatges: 2315
« Respondre #2 el: 11 de Febrer de 2009, 11:27:48 am »
al facebook podeu trobar un grup del atletic sabadell
« Darrera modificació: 12 de Febrer de 2009, 00:03:50 am per hervi »
SOM DE 2a A!!

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12528
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #3 el: 11 de Febrer de 2009, 21:03:49 pm »
Per el que tinc jo en la meva petita referència del club, Atlètic FC de Sabadell:

Campionat de Catalunya de futbol:

1910-11:  Milita a la Segona Categoria.
1911-12:  Milita a la Segona Categoria.
1912-13:  Milita a la Segona Categoria.
1913-14:  Milita a la Segona Categoria.
1914-15:  Campions de Segona Categoria.
1915-16:  Sisens de Primera Categoria.
1916-17:  Cinquens de Primera Categoria.
1917-18:  Quarts de Primera Categoria.
1918-19:  Sisens de Primera Categoria. Descens.
1919-20:  Sisens de Segona Categoria. Perden la categoria a la promoció.
1920-21:  Tercers de Tercera Categoria.
1921-22:  Campions de grup de Tercera Categoria. Perden el títol davant el AD Guíxols per 2-1, però ascendeixen.
1922-23:  Cinquens de Segona Categoria.
1923-24:  Sisens de Segona Categoria. Es manté amb la promoció al Reus Deportiu, guanyant 5-1 i 2-1, amb 5 gols de Pons i 2 de Mota, es veu.
1924-25:  Tercers de Segona Categoria.
1925-26:  Tercers de Segona Categoria.
1926-27:  Vuitens de Segona Categoria. Es manté a la promoció guanyant al Palafrugell 2 dels 3 partits.
1927-28:  Setens de Segona Categoria.
1928-29:  Quarts de grup de Segona Categoria. Es manté guanyant a la promoció al UD Girona.
1929-30:  Quarts de grup de Segona Categoria.
1930-31:  Quarts de grup de Segona Categoria. Queden sisens a la fase d'ascens i no pugen.
1931-32:  Vuitens de grup de Segona Categoria.
1932-33:  Setens de grup de Segona Categoria.

... i qui li perdo la pista, històricament parlant.

Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat Miki

• Jugador Prof.
  • Missatges: 1150
  • Jo vaig ser a Ipurua!
« Respondre #4 el: 11 de Febrer de 2009, 21:38:08 pm »
Per el que tinc jo en la meva petita referència del club, Atlètic FC de Sabadell:

1921-22:  Campions de grup de Tercera Categoria. Perden el títol davant el AD Guíxols per 2-1, però ascendeixen.
1923-24:  Sisens de Segona Categoria. Es manté amb la promoció al Reus Deportiu, guanyant 5-1 i 2-1, amb 5 gols de Pons i 2 de Mota, es veu.
1926-27:  Vuitens de Segona Categoria. Es manté a la promoció guanyant al Palafrugell 2 dels 3 partits.
1928-29:  Quarts de grup de Segona Categoria. Es manté guanyant a la promoció al UD Girona.
1930-31:  Quarts de grup de Segona Categoria. Queden sisens a la fase d'ascens i no pugen.

Quin es l'equivalent actual a "Primera categoria"?
"Hem ofert treball i respecte vers l'escut que lluïem a la samarreta, i així, hem ofert Honor al Sabadell"
Lluís Carreras, discurs a la Plaça de Sant Roc el 29-5-2011.

Desconnectat labtec

• Mecenes Or
  • President
  • *
  • CHIARA
« Respondre #5 el: 11 de Febrer de 2009, 22:04:04 pm »

Quin es l'equivalent actual a "Primera categoria"?

Digamos que la Primera categoría era la máxima en cada región o provincia, ya que la liga en categoría nacional comenzó en el año de 1928 con una 1ª, 2ª y 3ª división nacional.

Fum fum fum

• Visitant
« Respondre #6 el: 11 de Febrer de 2009, 22:13:29 pm »
En la primera temporada no hubo Tercera División. Habian dos grupos en Segunda (A i B) que historicamente se ha malinterpretado como una primera Segunda División B, pero es un error.

Desconnectat labtec

• Mecenes Or
  • President
  • *
  • CHIARA
« Respondre #7 el: 11 de Febrer de 2009, 22:20:51 pm »
En la primera temporada no hubo Tercera División. Habian dos grupos en Segunda (A i B) que historicamente se ha malinterpretado como una primera Segunda División B, pero es un error.

Si así era, por eso vemos en algunas clasificaciones históricas el nombre de algunos equipos que nos sorprenden que hayan estado en la 2ª división, pero esta se conseguía por medio de eliminatorias entre los equipos campeones de la 1ª categoría regional de todo el estado, más tarde como es obvio es cuando se creo la 3ª división y mucho más tarde la 2ª división "B".

Desconnectat umbria

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 2760
  • Gènere: Femení
« Respondre #8 el: 12 de Febrer de 2009, 16:06:21 pm »
aquest equip jugaba a on està ara el Parc Catalunya?
Millor Moderadora Forera Novell

Desconnectat Erik_Sbd

• President
  • Missatges: 5011
  • Mirar el fòrum té el seu perill
« Respondre #9 el: 12 de Febrer de 2009, 17:12:07 pm »
Crec que allà jugava l'Espanya o algo així es deia... :-\
No em feu molt cas tampòc
HONOR AL SABADELL
Curva Arlekinada..pròxima ment la nova grada jove del Sabadell

Curva Arlekinada sots-campions del torneig Interpenyes 2009

Desconnectat toni78

• President
  • Missatges: 7491
« Respondre #10 el: 12 de Febrer de 2009, 18:04:11 pm »
donde esta el mirallac, y los patos y to eso hay creo que estaba el campo del Atletic Sabadell  :beer2 :beer2
visca el sabadell

Desconnectat labtec

• Mecenes Or
  • President
  • *
  • CHIARA
« Respondre #11 el: 12 de Febrer de 2009, 18:55:34 pm »
donde esta el mirallac, y los patos y to eso hay creo que estaba el campo del Atletic Sabadell  :beer2 :beer2

Si pudiera ser, si no es ahí, el terreno de juego estaría cerca, como he leído en otro mensaje podría estar en la zona del Parque Catalunya, en la NCA pudiera haber una fotografía donde se puede ver, creo ese recinto deportivo.

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #12 el: 12 de Febrer de 2009, 19:06:32 pm »

Si pudiera ser, si no es ahí, el terreno de juego estaría cerca, como he leído en otro mensaje podría estar en la zona del Parque Catalunya, en la NCA pudiera haber una fotografía donde se puede ver, creo ese recinto deportivo.

Jo et puc assegurar que el penúltim camp, i el que es va utilitzar més anys, va ser allà, just on hi ha el Mirallac, i els vestuaris estaven a l'alçada d'on ara hi ha L'Embarcador.

Desprès els varen embaucar i els varen desterrar a Sant Oleguer, al costat del Ripoll, on varen jugar els últims equips del futbol base de l'equip.

Per cert, un dels seus dies i partits més destacats:

18-11-1917. Disputat a Sabadell. CAMPIONAT DE CATALUNYA.

ATHLETIC DE SABADELL - BARCELONA   1-0

Athletic: Minana, Coma, Paya, Alcobe, Matifoll, Vila, Canosa, Morera, Mallorqui, Cabrera, Sisquellas.
Barcelona: Bru, Reguera, Costa, Torralba, Bau, Rodriguez, Montenegro, Gumbau, Vinyals, Sagi, Hormeu.
Arbitre: Peris
« Darrera modificació: 12 de Febrer de 2009, 19:14:24 pm per birrero »

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat raros

• Entrenador
  • Missatges: 2266
  • Sempre al cap, sempre al cor, però sempre el C.E.S
« Respondre #13 el: 14 de Febrer de 2009, 19:15:08 pm »

Jo et puc assegurar que el penúltim camp, i el que es va utilitzar més anys, va ser allà, just on hi ha el Mirallac, i els vestuaris estaven a l'alçada d'on ara hi ha L'Embarcador.

Desprès els varen embaucar i els varen desterrar a Sant Oleguer, al costat del Ripoll, on varen jugar els últims equips del futbol base de l'equip.

Per cert, un dels seus dies i partits més destacats:

ATHLETIC DE SABADELL - BARCELONA   1-0

Athletic: Minana, Coma, Paya, Alcobe, Matifoll, Vila, Canosa, Morera, Mallorqui, Cabrera, Sisquellas.
Barcelona: Bru, Reguera, Costa, Torralba, Bau, Rodriguez, Montenegro, Gumbau, Vinyals, Sagi, Hormeu.

si sr. birrero van jugar a tots dos llocs, jo vaig jugar contra ells allà d'aleví

Desconnectat jo

• Guanyador IV Temp
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3548
  • Sabadell-Saragossa a la Vella Creu Alta
« Respondre #14 el: 15 de Febrer de 2009, 01:47:39 am »

ATHLETIC DE SABADELL - BARCELONA   1-0

El gol de l'Atlètic de Sabadell va ser obra de Sisquella  :balla

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #15 el: 15 de Febrer de 2009, 11:27:44 am »
El gol de l'Atlètic de Sabadell va ser obra de Sisquella  :balla

:o  Gràcies! És una dada que mai havia trobat!!!!

si sr. birrero van jugar a tots dos llocs, jo vaig jugar contra ells allà d'aleví

sr. birrero :icon_question: Carai, si que m'has pujat de categoria!!!! Que mític el camp de la Plaça Catalunya, estava més fet pols que la moto d'un hippie vietnamita.

Desconnectat jo

• Guanyador IV Temp
  • Secretari Tècnic
  • *
  • Missatges: 3548
  • Sabadell-Saragossa a la Vella Creu Alta
« Respondre #16 el: 15 de Febrer de 2009, 13:14:54 pm »
Més dades....

Temporada 1929-30

At.Sabadell 2-C.E. Sabadell 2 partit jugat al camp del carrer Fray Luís de Leon ?

C.E. Sabadell 3- At Sabadell 3 en partit jugat a la Creu-Alta

Segons s'esmenta en aquests partits hi va haver moltíssima rivalitat...