Autor Tema: Entrevista a Joan Soteras  (Llegit 641 cops)

0 Usuaris i 1 Visitant estan veient aquest tema.

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12530
  • Gènere: Masculí
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
Entrevista a Joan Soteras
« el: 01 de Abril de 2010, 20:11:33 pm »
Publicada avui a El 9 Esportiu, diari esportiu dintre d'El Punt.

'MENTRE JO HI SIGUI, EL SABADELL SERÁ UN CLUB SERIÓS'

—Amb l'equip virtualment salvat amb 41 punts, s'atreviria a posar nota a la temporada esportiva?

—«Millor quan acabi. Ara li posaria un sis, però espero que si ens esforcem una mica encara podem arribar al set o vuit si entrem en la copa del Rei.»

—N'esperava més, de l'equip?

—«Jo i tota l'afició de Sabadell n'esperàvem més després del que va fer el curs passat. I em ratifico ara en el que vaig dir des del primer dia: crec que aquesta plantilla és millor que la de l'any passat. Crec que aquest any hem tingut un mal inici, però si agaféssim els números de Pirri, estaríem sobre la cinquena plaça a tocar del play-off...»

—Però això és futbol-ficció...

—«Potser sí, però la realitat és aquesta. No és cap excusa, però no vam començar bé i ara ens hem anat afinant, i aquesta temporada el màxim a què podem aspirar és a la copa del Rei.»

—Amb una volta sencera de perspectiva, el problema de Ramon Moya era esportiu o de grup?

—«A Moya li tinc una gran estima com a persona, i és un bon entrenador. Estic convençut que Moya tindrà equip l'any que ve, segur. Crec que va ser una barreja de les dues coses, va faltar l'entesa entre Moya i la plantilla, i els resultats no van sortir com esperàvem i vam entrar en una fase de nervis. I l'enemic número u del futbol és la pèrdua de la tranquil·litat. Per a Moya només puc tenir paraules d'agraïment després d'un ascens i un play-off, però crec que els dos ens vam equivocar en renovar; ell hauria sortit per la porta gran després del play-off..., però ja no es pot fer marxa enrere.»

—Ha arribat a entendre per què no hi ha química entre l'afició i Arnal?

—«Primer hem de dir que Arnal no és un davanter centre...»

—... però juga com a tal.

—«Però això no és culpa seva, ell juga on li diuen. Arnal és un gran treballador al camp, i l'últim partit a casa va sortir aplaudit del terreny de joc. La directiva i el cos tècnic valora moltíssim la feina que fa, però el problema és que ens el van vendre com un davanter centre i no ho és. En una temporada ell és home de set o vuit gols, i ja n'ha fet quatre.»

—A l'hora de renovar-lo, es tindrà en compte aquest rum-rum de la graderia amb ell?

—«A l'Arnal, com a molts altres jugadors, se'ls acaba el contracte el 30 de juny. Si l'entrenador de l'any que ve decideix que ens fa falta l'Arnal, i ell es vol quedar, ens asseurem a parlar. I llavors ens haurem d'entendre econòmicament, ja que volem rebaixar el cost de la plantilla.»

—Parlant del tècnic que haurà de decidir les renovacions, podem donar per fet que David Pirri no serà el tècnic del curs vinent?

—«A dia d'avui no s'ha parlat encara amb cap tècnic perquè volem esperar a tenir els 44 punts per estar tranquils. El primer amb qui es parlarà és amb Pirri, perquè és el tècnic actual i perquè estem contents amb ell.»

—El tema que no tingui el carnet d'entrenador estatal no afectarà?

—«Pot afectar, però em consta que vol fer el curs pertinent aquest estiu, per tant és possible que al setembre ja el tingui. Crec que no hauríem de començar la temporada amb un tècnic que no tingui carnet, això sí. De tota manera, encara que no sigui ell el tècnic, Pirri tindrà dret a opinar sobre qui ha de ser, i per això parlarem primer amb ell.»

—Sigui qui sigui, haurà de tenir claríssim que treballarà amb un pressupost inferior a l'actual.

—«Ja ho vaig explicar als accionistes, el Sabadell no s'escapa de la crisi econòmica general, i es veu com moltíssim clubs estan tenint molts problemes per pagar els seus jugadors.»

—El Sabadell fins ara ha pagat al dia, però podrà fer-ho també fins al 30 de juny?

—«El Sabadell, com tots els clubs, té problemes econòmics, però des que sóc president [fa 4 anys] s'està pagant al dia els jugadors i treballadors. Dir que no tenim problemes seria dir una mentida, perquè la marxa de l'equip no ha estat bona i hem venut menys entrades, hi ha menys publicitat, hi ha menys socis... El Sabadell i tota la segona B s'ha de replantejar abaixar pressupostos, i nosaltres ho farem. El que no puc acceptar és que el Sabadell, cinc mesos abans d'acabar la lliga, no pugui pagar els jugadors. Volem continuar sent un club seriós mentre jo hi sigui. Quan plegui, que facin el que vulguin.»

—Aquest pla de viabilitat que han fet no només preveu el curs vinent.

—«L'àrea econòmica del Sabadell té uns professionals excel·lents, i han fet un pla a quatre anys que diu que la temporada que ve (2010/11) hem de fer una rebaixa important de pressupost per fer un sanejament, i si tot és normal, la següent (2011/12) podria haver-hi un petit increment, la següent un altre (2012/13)...»

—D'aquesta crisi, els clubs que sàpiguen adaptar-se a viure amb el que ingressen en sortiran reforçats?

—«Això ho diem cada temporada, que s'han d'adaptar els clubs als ingressos, però després el Sabadell és l'únic que ho fa, i sempre sortim amb desavantatge. Hi ha dues maneres de portar un club: com ho fa el Sabadell, o com ho fan d'altres, que és que si un jugador demana deu, se li dóna, i si després al gener no se'l pot pagar, no passa res. I això castiga esportivament els que volem ser seriosos quan fitxem. Espero que amb els anys els jugadors s'adonin on han de jugar perquè val més cuit euros segurs que deu d'insegurs, no?»

entRevista a JOAN SOTERAS.

President del CE Sabadell

http://www.elpunt.c****n-club-seriosr.html

Em sembla una bona entrevista, i ja podem anar preparant el cos per a les emocions fortes que ens depararà la propera temporada.
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat Inda

• Mecenes Or
  • President
  • *
  • Missatges: 8969
  • Gènere: Masculí
Re:Entrevista a Joan Soteras
« Respondre #1 el: 01 de Abril de 2010, 21:09:27 pm »
Els diaris que' s'han posat avui d'acord per "parlar" del Sabadell. Demà sortirà algú mes a un altre diari. :mmmm :llegir :llegir
ENDAVANT SABADELL¡¡¡¡¡