Tenía alguna duda sobre el nuevo equipo representativo de la localidad de Terrassa, el cual da nombre a este tema, pero los diarios daban las noticias y siempre nombraban al Terrassa FC por tanto tenía la duda de la realidad de dicho representativo ¿Terrassa FC? o ¿Terrassa Olímpica 2010 S.A.D.? la duda venía de que si la anterior SAD había desaparecido, lo que quedaba es decir el Terrassa FC no podría en la vida volver a ser SAD, de ahí mis dudas hasta que encontre la noticia fechada el 28/06/10, donde se explica todo lo hecho, llegando a la conclusión de que la entidad es nueva como dice su presidente y de ahí el nombre de Terrassa Olímpica 2010 S.A.D. y no como dan a entender las informaciones como el Terrassa FC, este último ya no existe según esta información, como sabemos nuevo registro nuevo número fiscal igual a nuevo equipo. Eso si, ocupando la plaza en 3ª división del desaparecido Terrassa FC.
JESÚS FERNÁNDEZ PRESIDENT DEL TERRASSA
«No sóc cap salvador, la meva obligació era complir»
28/06/10 02:00 - Terrassa - ALBERT
«Els projectes s'han de fer amb gent de la casa, i Miquel Olmo estima el Terrassa»
SAE O CLUB SOCIAL?
«La SAE és la millor via perquè si hi ha uns amos tenen l'obligació de complir i pagar» Ha estat una temporada complicada per al Terrassa i per al seu president, Jesús Fernández. Ara fa un any comprava els drets federatius de l'antic Terrassa FC SAE amb Kiko Sánchez (aleshores president) i Manel Ferrer, i iniciaven un projecte que va acabar en fracàs. Després de moltes dimissions, un tancament dels jugadors i un descens a tercera, Fernández ha pagat els deutes i ha iniciat un nou projecte, confiant en gent de la casa, que ha de tornar l'estabilitat al club.
—Com està de salut el Terrassa?
—«En un estat envejable, tot està ara més tranquil. I amb la tranquil·litat tens més ganes de treballar i a les portes que truques et reben; quan hi ha incertesa no et reben.»
—I econòmicament?
—«Cada mes hem de treballar, no hi ha cap club que tingui un pressupost disponible per poder pagar cada mes. S'ha de treballar cada mes i som dels pocs clubs que ja hem assegurat els pagaments de la temporada passada: els vam pagar el 80% i el 20% els pagarem a partir de setembre. Estic esperançat amb el nou projecte i amb la nova realitat.»
—Ha estat una temporada difícil, també per a vostè, que és qui ha posat els diners.
—«Qui creu que el futbol no costa diners està molt equivocat. Vam iniciar un projecte entre tres persones i per circumstàncies només he quedat jo. Jo sóc de Terrassa i estimo el Terrassa i vaig fer un esforç econòmic, que era la meva obligació. No sóc cap salvador, la meva obligació era complir.»
—Com valora el curs passat?
—«En l'àmbit esportiu, nefast. Però tot està precedit de la poca tranquil·litat que hi va haver. El dia 30 de juliol encara érem a Madrid parlant amb Villar i tothom tenia les seves plantilles confeccionades. Vam anar a contrarellotge i fins a dues setmanes abans de començar no teníem una plantilla, i no era la que volíem nosaltres. Vam confiar en representants amics de Manel Ferrer sense saber que els seus jugadors donarien tan poc resultat.»
—Es penedeix de cap decisió?
—«No em penedeixo de res. M'he de penedir del que no faig, no del que faig. Ho he fet tot pel bé del club, mai per interès personal. El dia que marxi ho deixaré tot al millor possible perquè qui entri no passi el que jo he passat.»
—S'ha sentit sol?
—«Sí, en molts moments. Esperava més suport de la ciutat, de tothom. No és fàcil, sobretot en aquests moments, però amb perseverança tot acaba sortint i ara tenim una tranquil·litat que ningú imaginava.»
—Tranquil·litat i una nova junta directiva.
—«Estic agraït que hagi volgut entrar la gent i haguem pogut fer una junta de pes, amb quinze membres. No es podrà dir més que no estem estructurats, totes les àrees estan ben representades. Esperem que d'ara en endavant només s'hagi de parlar de la vessant esportiva.»
—Fa unes setmanes va dir que volia que Miquel Olmo fos el Ferguson del Terrassa.
—«Els projectes s'han de fer amb gent de la casa, que ho senti. Amb Miquel Olmo, per exemple, jo no m'he assegut encara a parlar de diners. És una persona de club, que estima el Terrassa, i no hi haurà cap problema. Tenia propostes de superior categoria i ha decidit quedar-se, perquè entén que si ell ha baixat l'equip ell l'ha de pujar. Millor que ell no mirarà pel club ningú que vingui de fora.»
—L'objectiu d'enguany és l'ascens?
—«Som els galls. El Terrassa baixa i ha de pujar. Però hem de fer el projecte amb cap, sense tornar-nos bojos.»
—I per què es va optar per crear una SAE i no un club social?
—«La SAE és la millor via, perquè si hi ha uns amos tenen l'obligació de complir i pagar. Tinc dubtes que en un club social, si no hi ha recursos, ho paguin els socis. Jo no he marxat perquè sóc responsable del pressupost. Però jo no vull ser el màxim accionista, només un soci més.»
—Per què el nom de Terrassa Olímpica 2010 per a la nova societat anònima?
—«És molt difícil agafar un nom, perquè tot el que sigui semblant a Terrassa Futbol Club no es pot triar. Hem posat ‘2010' perquè és l'any en què es crea i ‘Olímpica' per recordar que Terrassa va ser olímpica. Ho vaig comentar a l'Ajuntament i els va agradar la idea. Però en l'àmbit comercial seguirem sent Terrassa FC».
—En la polèmica amb la fundació i el finançament, finalment l'Ajuntament ha intervingut i farà pagar un cànon, una part del qual teòricament anirà al Terrassa.
—«L'Ajuntament està mirant els interessos generals. S'ha d'arreglar pel bé de tothom. Si la fundació hagués estat més coherent s'hauria arreglat abans, però no vol negociar perquè sap que si ho fa perdria alguna cosa. La ciutat necessita que se solucioni aquesta guerra.»
—El Terrassa té una base sòlida i estable per créixer?
—«S'està marcant. El projecte ja està fet, no tenim deutes (a part de l'última nòmina que es va acordar amb els jugadors pagar a partir de setembre). Tenim una junta directiva forta, estem intentant recuperar el que mai s'havia d'haver perdut: el futbol de base i la identitat del club.»
EL PUNT Terrassa
Darrera actualització ( Dilluns, 28 de juny del 2010 23:22 )