Anem a veure;
El Capital Social de constitució del CE Sabadell SAD és de 220.000.000 de Ptes. (1.322.000 Euros), distribuït en 22.000 accions.
Aproximadament la Fundació controla unes 13.000 accions, el que dóna una majoria "suficient" però tampoc aplastant. Els petits accionistes amb "veu i vot" (més de 5 accions) i que òbviament no van donar les acciones, suposen al voltant de 500 accions. Aquí hauriem d´afegir-hi els accionistes amb menys de 5 accions que no van donar les accions....podriem afirmar que aquest sector en conjunt no controla més del 5% del Capital Social total.
La família González Cano conserva (si no hi ha hagut cap moviment posterior) un percentatge que tampoc és gens despreciable i hem de considerar també que el club té un cert nombre d´accions adscrites a "autocartera" i que en determinat moment les va tindre "en dipòsit" Eugeni Sánchez, intentant que fóssin suscrites.
Una ampliació de capital comporta un "dret preferent de suscripció" al qual s´hi pot renunciar o no. Assumir-lo voldria dir multiplicar per 2,7 la "inversió" realitzada....
La Fundació ja ha vingut a anunciar que no està en situació de "tirar del carro"....
En quant al petit accionista que no ha donat les accions i jo parlaré en nom d´ell doncs en vaig suscriure 5 que per suposat encara conservo.... a aquest petit accionista com se´l convençera de que es torni a "rascar la butxaca" (i més que abans), si tampoc tindrà cap contrapartida afegida en termes de poder o prestacions ? Es a dir, si jo em vaig gastar 300 Euros, ara me n´hauria de gastar 810 Euros i això considerant que des del 1992 tinc la sensació de "deure complert" en comparació a altres socis ?.... és també bastant inviable "exprimir" aquest sector. Poster si el "salt" exigit en quant al Capìtal no fos tan gran, aquest sector podria fer un petit esforç adicional, però tampoc és així....
A partir d´aquí, es fa necessari variar les proporcionalitats.. ...
Nous socis-accionistes ? Alguns en poden caure, tampoc no masses, donat l´estat depressiu de la nostra economia, conseqüència directa de la "destrossa salvatge" provocada pels mercats especulatius, a més a més de molts altres errors de gestió.
Obviament es necessitarà capital procedent d´empreses....això vol dir que cas de que trobem el "mirlo blanco" de torn (que tampoc és fàcil de trobar), s´haurà d´establir els filtres corresponents per evitar Al Sayeds o Pitermans indesitjables. Banc Sabadell seria la solució ideal, però tots tenim clar que no es donen les circunstàncies.
En qualsevol cas això serà un problema de cara a la temporada que ve, no aquesta....concentr em-nos en salvar la categoria i ja hi buscarem una solució "amb temps"....Seria interessant observar experiències similars com Huesca, Girona, ara suposo que també Alcorcón, a ver com se´n van sortir.... No deixa de ser, però, una "patata calent" considerable, però que ja sabiem que ens trobariem....