Autor Tema: LA INDEPENDÈNCIA I EL DRET A DECIDIR  (Llegit 6419 cops)

0 Usuaris i 3 Visitants estan veient aquest tema.

Desconnectat kitanovsky

• President
  • Missatges: 7186
  • Gènere: Masculí
LA INDEPENDÈNCIA I EL DRET A DECIDIR
« el: 31 de Maig de 2013, 17:54:47 pm »
Bona tarda a tothom,

És estrany que encara ningú hagi obert aquest post, i més amb tot el que s'està dient i fent. Tant des de l'ANC, dels partits polítics, els diferents col·lectius (Winsor,...), personatges coneguts (Sala MArtín,...), així com tot el conjunt de la societat catalana.

Per primer cop, la independència és una probabilitat bastant possible. Se'n parla arreu peró sobretot fora del país. A més, des del govern central hi han moviments que també fan veure que el procès independentista agafa volada, ja sigui per declaracions fetes, actes que demostren por o intranquilitat, així com el voler evitar un corredor mediterrani que els obligaria a passar per Catalunya per anar a Europa.

Avui, hi han més persones a favor de l'estat propi que en contra. I moltes més persones que mai a favor al dret a decidir. Només les comarques del Vallès i Baix Llobregat ténen reticències per l'elevat nombre d'immigrants nacionals que hi viuen. Tot i que molts d'ells i veient la situació actual, s'ho repensen.

Que en penseu de tot aixó? A diari surten notícies que podem comentar.

Independència si o no? Esteu a favor al dret a decidir?  Aqui ho deixo!

Desconnectat arturo

• Jugador Prof.
  • Missatges: 1042
Re:LA INDEPENDÈNCIA I EL DRET A DECIDIR
« Respondre #1 el: 31 de Maig de 2013, 22:12:58 pm »
Relacionando el tema con el SABADELL,creo que este saldria beneficiado,al poner al Barcelona en su sitio,el nacimiento de una seleccion nacional Catalana de futbol.

Desconnectat BLANC-I-BLAU

• President
  • Missatges: 8176
  • un camp de primera
« Respondre #2 el: 01 de Juny de 2013, 01:07:54 am »
NO.   Em considero català i espanyol, per mi els dos sentiments són compatibles i no entenc que hagi de renunciar a cap dels dos....A més a més, en ple S.XXI considero que s´ha d´anar a més a treure fronteres que a posar-ne....

I tampoc veig aquesta opinió tant clara a favor que tu exposes Kitanovsky....la societat catalana és molt plural i tal com tu especifiques, en unes comarques ho és més que en les altres....I com a mínim, en les que qualifiques com a "reticents", has de´afegir el Barcelonès, Tarragonès i Vall d´Aran....

En canvi, el federalisme ja és una altra qüestió, aquest sí que crec que és un plantejament que "sintetitzaria" les diferents opinions que hi ha sobre el tema.
4 Lligues de Porres, 1 Supercopa de Porres.

Desconnectat Enric

• Mecenes 2012
  • Entrenador
  • *
  • Missatges: 1667
« Respondre #3 el: 01 de Juny de 2013, 10:24:18 am »
NO.   Em considero català i espanyol, per mi els dos sentiments són compatibles i no entenc que hagi de renunciar a cap dels dos....A més a més, en ple S.XXI considero que s´ha d´anar a més a treure fronteres que a posar-ne....

I tampoc veig aquesta opinió tant clara a favor que tu exposes Kitanovsky....la societat catalana és molt plural i tal com tu especifiques, en unes comarques ho és més que en les altres....I com a mínim, en les que qualifiques com a "reticents", has de´afegir el Barcelonès, Tarragonès i Vall d´Aran....

En canvi, el federalisme ja és una altra qüestió, aquest sí que crec que és un plantejament que "sintetitzaria" les diferents opinions que hi ha sobre el tema.
   :reverencia2 :reverencia2 :reverencia2 :reverencia2 :reverencia2 :reverencia2

Desconnectat MAYOLETE

• Jugador Prof.
  • Missatges: 893
« Respondre #4 el: 01 de Juny de 2013, 11:46:45 am »
Sí, simplement per veure els meus impostos repercutits en les necessitats socials més properes. Això de ser cornut, pagar el beure i que es mofin de tu em fa sentir realment g*ilipol*les.

No estaria malament que l'estat ens mostri algun dia les balances fiscals, ni que sigui per plorar una estoneta.

Si marxem no sabem que ens trobarem, si ens quedem trobarem miseria.
The pride of Catalunya

Desconnectat Évir

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 4663
« Respondre #5 el: 01 de Juny de 2013, 14:46:44 pm »

Desconnectat birrero

• Penya @rlekinats.com
  • President
  • *
  • Missatges: 12530
  • Twitter: @JordiRomagosa
    • www.wssbarcelona.com
« Respondre #6 el: 01 de Juny de 2013, 17:04:00 pm »
Sí, simplement per veure els meus impostos repercutits en les necessitats socials més properes. Això de ser cornut, pagar el beure i que es mofin de tu em fa sentir realment g*ilipol*les.

No estaria malament que l'estat ens mostri algun dia les balances fiscals, ni que sigui per plorar una estoneta.

Si marxem no sabem que ens trobarem, si ens quedem trobarem misèria.

Aquesta frase és per emmarcar-la i mirar-se-la cada dia. Seguir amb el sistema actual és llançar diners a un pou sense fons i la ruïna a mig i llarg termini (de fet, ja fa anys que la notem).

Com diu la meva dona quan dues persones no es suporten: 'Mejor vecinos y amigos, que pareja y enemigos'.
Ara a @wssbarcelona fent créixer el futbol femení.

Soc birrerooooo, i vinc al camp amb una Moritz fresqueta, soc birrerooooo, abans del partit em foto una estrelleta, soc birrerooooo, a mitja part no bec aigua per cervesa...

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #7 el: 03 de Juny de 2013, 06:53:46 am »
Jo sóc dels que penso que el federalisme és una presa de pèl, "una enganyifa dels de dalt" per seguir xupant del bote.

Crec que avui toca independència, per que a Espanya no hi ha res a fer més que repartir atur i misèria.

• President
  • un camp de primera
« Respondre #8 el: 03 de Juny de 2013, 07:14:11 am »
Aquest raonament que tu fas el fas extensible també a la pertanyença a l´Unió Europea ?   Perquè és que veig que els independentistes teniu molta devoció per aquell concepte de "estat europeu" i de moment i durant els últims anys, les decisions que han vingut d´allà només han provocat recesió, retallades i atur....és com una mica contradictori aquesta desafecció per uns i aquesta admiració per els altres....  No tot són balances fiscals.

Encara que es vulgui vestir d´economia, segueix primant l´aspecte identitari en el teus plantejaments,  a mi em pot preocupar el benestar d´un ciutadà de Figueres o de Mollerussa, per també em preocupa el benestar d´un ciutadà de Huelva o Santander, per lo tant tampoc no m´ho miraré de la mateixa manera......Per la mateixa regla de tres, ens podriem queixar al Vallès de que invertissin els diners a Osona, o un ciutadà de Badia de que els invertissin a Sabadell.

Crec que hauriem de ser internacionalistes per una qüestió de solidaritat mundial i el federalisme és un bon punt de partida doncs combina descentralització i projecció més àmplia i sinó digue´m si el sistema d´Estats Units funciona malament.

Desconnectat Enric

• Mecenes 2012
  • Entrenador
  • *
  • Missatges: 1667
« Respondre #9 el: 03 de Juny de 2013, 09:23:34 am »
El centralisme el tenim ara amb Madrid, pero si es que arribesim a ser independents, pasaría aquest centralisme a Barcelona i sería igual o pitjor.  :beer2

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #10 el: 03 de Juny de 2013, 09:39:51 am »
Aquest raonament que tu fas el fas extensible també a la pertanyença a l´Unió Europea ?   Perquè és que veig que els independentistes teniu molta devoció per aquell concepte de "estat europeu" i de moment i durant els últims anys, les decisions que han vingut d´allà només han provocat recesió, retallades i atur....és com una mica contradictori aquesta desafecció per uns i aquesta admiració per els altres....  No tot són balances fiscals.

Encara que es vulgui vestir d´economia, segueix primant l´aspecte identitari en el teus plantejaments,  a mi em pot preocupar el benestar d´un ciutadà de Figueres o de Mollerussa, per també em preocupa el benestar d´un ciutadà de Huelva o Santander, per lo tant tampoc no m´ho miraré de la mateixa manera......Per la mateixa regla de tres, ens podriem queixar al Vallès de que invertissin els diners a Osona, o un ciutadà de Badia de que els invertissin a Sabadell.

Crec que hauriem de ser internacionalistes per una qüestió de solidaritat mundial i el federalisme és un bon punt de partida doncs combina descentralització i projecció més àmplia i sinó digue´m si el sistema d´Estats Units funciona malament.

El sistema dels Estats Units és un desastre: estats quebrats, manca de tot tipus de serveis, etc...  és un bon sistema només pels rics.

Ser a Europa? Potser si potser no. Aqui només veig que Suïsa no hi vol ser, i Anglaterra vol marxar. Jo, per mi, independència peró fora de la UE. Des del nord d'Europa es diu que Catalunya es viable, tant dins com fora de la UE.

Recorda que dins de la UE seguiríem tenint balances fiscals negatives, ja que hauríem de participar en els fons de cohessió com a país ric, casi nòrdic.

Sobre a on pot arribar l'independentisme, que si el Vallès i Osona, home.. també es pot independitzar Torre Romeu! El que passa es que fas servir uns arguments sense sentit. Es clar que dins un territori hi han desigualtats, i aquestes quotes estan per minorarles poc a poc.

A Espanya no s'han minorat les quotes. A Espanya s'han amagat les vergonyes donant peixet a unes zones. Avui, ser emprenedor i tenit idees a Extremadura és una presa de pèl, i et puc posar exemples de persones que volen fer coses allà, peró allà tot està corromput pel sistema, que es basa en l'endollisme i el funcionariat.

Aquestes persones tenien bones idees, peró allà no estan per la feina. Un d'ells, ha vingut precissament a Catalunya per que allà als emprenedors els han barrat el pas: mo els interessa idees, els interessa una Espanya canyí, de toros i fer el vago, que no pensis gaire vaja.

La Espanya que tu em vens com a federalisme no m'interesa, és una Espanya on quatre viuen molt bé del cuento. Que si, que aqui també, peró aqui es fomenta que l'economia tiri endavant, allà es fomenta retallades el i+d+i, que els bons fotin el camp e invertir tots aquests diners en F1, ave a Galícia i xorrades vàries.

Ja n'hi ha prou. Hem de deixar de viure en un estat de vividors, un estat que permet una taxa d'atur del 28%, un estat que enreda. No és qüestió de deixar-se adoctrinar per mitjans d'informació, ni d'aqui ni d'allà, ni dels uns ni dels altres, és qüestió de tenir sentit comú i veure que no té sentit seguir amb aquesta faràndula.

I que quedi clar que una Espanya sense Catalunya, peró amb una Catalunya forta, anirà també molt millor. S'haurà d'espavilar i a més, sabrà fer-ho.

Ara bé, alguns dels que els interessaba viure del troç quedaran ben retratats. D'aqui certes opinions i la por que aquestes mostren.

SOM-HI !!

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #11 el: 03 de Juny de 2013, 09:41:06 am »
El centralisme el tenim ara amb Madrid, pero si es que arribesim a ser independents, pasaría aquest centralisme a Barcelona i sería igual o pitjor.  :beer2

Millor tenir el centralisme a 14 kms, que a 621 kms.
Es molt probable que alguns dels que decideixen a 14 kms, visquin a 0 kms. I que se'n recordin de molt més.

• President
  • un camp de primera
« Respondre #12 el: 03 de Juny de 2013, 11:33:20 am »

El sistema dels Estats Units és un desastre: estats quebrats, manca de tot tipus de serveis, etc...  és un bon sistema només pels rics.

Ser a Europa? Potser si potser no. Aqui només veig que Suïsa no hi vol ser, i Anglaterra vol marxar. Jo, per mi, independència peró fora de la UE. Des del nord d'Europa es diu que Catalunya es viable, tant dins com fora de la UE.

Recorda que dins de la UE seguiríem tenint balances fiscals negatives, ja que hauríem de participar en els fons de cohessió com a país ric, casi nòrdic.

Sobre a on pot arribar l'independentisme, que si el Vallès i Osona, home.. també es pot independitzar Torre Romeu! El que passa es que fas servir uns arguments sense sentit. Es clar que dins un territori hi han desigualtats, i aquestes quotes estan per minorarles poc a poc.

A Espanya no s'han minorat les quotes. A Espanya s'han amagat les vergonyes donant peixet a unes zones. Avui, ser emprenedor i tenit idees a Extremadura és una presa de pèl, i et puc posar exemples de persones que volen fer coses allà, peró allà tot està corromput pel sistema, que es basa en l'endollisme i el funcionariat.

Aquestes persones tenien bones idees, peró allà no estan per la feina. Un d'ells, ha vingut precissament a Catalunya per que allà als emprenedors els han barrat el pas: mo els interessa idees, els interessa una Espanya canyí, de toros i fer el vago, que no pensis gaire vaja.

La Espanya que tu em vens com a federalisme no m'interesa, és una Espanya on quatre viuen molt bé del cuento. Que si, que aqui també, peró aqui es fomenta que l'economia tiri endavant, allà es fomenta retallades el i+d+i, que els bons fotin el camp e invertir tots aquests diners en F1, ave a Galícia i xorrades vàries.

Ja n'hi ha prou. Hem de deixar de viure en un estat de vividors, un estat que permet una taxa d'atur del 28%, un estat que enreda. No és qüestió de deixar-se adoctrinar per mitjans d'informació, ni d'aqui ni d'allà, ni dels uns ni dels altres, és qüestió de tenir sentit comú i veure que no té sentit seguir amb aquesta faràndula.

I que quedi clar que una Espanya sense Catalunya, peró amb una Catalunya forta, anirà també molt millor. S'haurà d'espavilar i a més, sabrà fer-ho.

Ara bé, alguns dels que els interessaba viure del troç quedaran ben retratats. D'aqui certes opinions i la por que aquestes mostren.

SOM-HI !!

bé, això de que els arguments són vàlids o no semprà ser una cosa subjetiva segons la manera de pensar....

Ara bé, insisteixo en una cosa;   a tu per exemple et pot semblar malament que els impostos de Sabadell o Santpedor s´inverteixin a Canàries (30% d´atur), o p.e. en el Campo de Gibraltar (zona molt deteriorida econòmicament), però en canvi et semblarà bé que s´inverteixin al Berguedà o al Pallars Jussà, que són diners que també "SURTEN"....és el que et dic, DISFRASSAR UN TEMA IDENTITARI DE EFICIENCIA ECONOMICA.

I tal com comenta Enric, un hipotètic centralisme barceloní, ja el pots visualitzar a partir de l´"aplastament" que pateixen tots els equips catalans davant del gegantisme del F.C.Barcelona i la promoció que d´això se´n fa des dels poder públics (has vist l´estàtua de Colón?)....

Desconnectat moritz

• Infantil
  • Missatges: 147
« Respondre #13 el: 03 de Juny de 2013, 12:31:35 pm »
A part dels arguments econòmics que poden variar segons els costat en que estiguis, el meu és clarament identitari. Jo sóc català i res més ( bé de Sabadell i del Sabadell).
Per mi el principal problema amb ser d´Espanya és la castellanització que desde segles es va fent dels diferents territoris no castellans que la composen. Aquesta castellanització ha xocat sempre amb els catalans, que tenim una cultura i un forma de veure les coses diferents, amb certs origins comuns (llatins i romans bàsicament), però evolucionats amb camins oposats.
S´hauria de fer un gir totalmnet radical, amb la catalanització d´Espanya, però totalment imposible.

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #14 el: 03 de Juny de 2013, 14:15:21 pm »
si blanc-i-blau,

peró casualitats llocs tant deteriorats com el 'camp de gibraltar' sí ténen pasta per que el seu equip torni a 2a any rere any. ténen calers pel que volen!

canaries 30% d'atur, crec que és casi 40%...  si fos cert s'estarien matant, el que passa es que allà ni deu vol pagar impostos. Ves a Extremadura o Andalussia, tot en negre. Obviament, abans em tornaran els diners enviats al Pallars Jussà que a Maspalomas.

Centralisme a Barcelona? Estatua de Colon? No serà pel centralisme de Madrid?
Allà només pensen en les seves incontables rondes que ténen i els seus AVE's.

Demana a gent extremeña que viu aqui i van allà de vacances el que pensen quan son de tornada...

Desconnectat sexeibirra

• Secretari Tècnic
  • Missatges: 4285
  • Un cor que batega en arlequinat. Estiga on estiga.
« Respondre #15 el: 03 de Juny de 2013, 14:56:01 pm »
Demana a gent extremeña que viu aqui i van allà de vacances el que pensen quan son de tornada...
No cal ni açò. Tenint residència vora d'Ademuz, i anant a Conca o Terol, si tens la mala sort de que te truque algú al telèfon i parles en català, tot se converteix en males cares, i fins i tot mala educació. I lo que no faré és parlar amb algú que me truca de Catalunya en un altri idioma per no 'ofendre' als que estan allà.
Fa anys que a molts llocs d'Espanya se cultiva el anticatalanisme, com en les èpoques de Hitler se va cultivar l'antisionisme, amb resultats evidents.
Desprès alguns encara somnien en federalisme i per a federar-se, primer hi ha d'haver un respecte que no hi ha. I el federalisme no és igualtat entre territoris, açò seria més confederacionisme.
Si, la meua firma està clara: Forero Més Polèmic
Sexe, Birra i Sabadell!

Desconnectat kitanovsky

• President
« Respondre #16 el: 03 de Juny de 2013, 15:40:48 pm »
No cal ni açò. Tenint residència vora d'Ademuz, i anant a Conca o Terol, si tens la mala sort de que te truque algú al telèfon i parles en català, tot se converteix en males cares, i fins i tot mala educació. I lo que no faré és parlar amb algú que me truca de Catalunya en un altri idioma per no 'ofendre' als que estan allà.
Fa anys que a molts llocs d'Espanya se cultiva el anticatalanisme, com en les èpoques de Hitler se va cultivar l'antisionisme, amb resultats evidents.
Desprès alguns encara somnien en federalisme i per a federar-se, primer hi ha d'haver un respecte que no hi ha. I el federalisme no és igualtat entre territoris, açò seria més confederacionisme.

Aixó a part, que també és cert, em referia a la sensació que ténen molts quan tornen de vacances "al pueblo", ja que la crisis ha fet tornar de vacances allà on molts anaven als anys 80.

Tornen amb la sensació de que és un ase. Veu com a Catalunya s'esforça com un negre per millorar en la seva vida i no s'arriba a tenir més que un piset modest, i no parar de pagar. I se'n adona que hi ha llocs on nomes parlen de pagues, de fer feines sense declarar, de mangonejar sense parar.

Són com una mena de drets adquirits sense tenir en compte que algú altre, prop o lluny, se'ls ha suat. Cas verídic d'una gent que conec: entre pagues de la Junta, ajuts de no se què, la peonada que cobren alguns fills, etc...  més els melons o no se què treien del camp i venen sense declarar...  120.000€ anuals !!

Viuen molt bé, massa bé. La gent torna de vacances d'allà amb la sensació que aqui treballant tota la familia no s'arriba a final de mes, i allà sense treballar ningú es viu molt bé.

I aixó, ens va a favor.

Desconnectat Triple F

• Infantil
  • Missatges: 259
« Respondre #17 el: 03 de Juny de 2013, 15:51:50 pm »

Quan dius que no, vols dir que no estàs a favor del dret a decidir o de la independència?
Per què consideres que hauries de renunciar a ser espanyol?

Veig que el teu argument principal és el de no posar fronteres. Deixant de banda que crec que hi ha molts temes molt més importants que les fronteres, per què creus que la independència significaria posar fronteres?

Desconnectat MILITU

• President
  • Missatges: 5777
« Respondre #18 el: 04 de Juny de 2013, 00:47:34 am »
El problema es que a la gent de les Espanyes els hi inflen el cap amb que " Catalanes malos"

Jo he tingut una parella del sud de Navarra i he arribat a sentir cada barbaritat per aquelles contrades que no us podeu ni imaginar.

Per no parlar dels tipics que venen a estiuejar a salou i diuen que aqui s'han negat a parlar en castellà, quan tots els que som d'aqui sabem perfectament que a Salou es parla abans Francès, Alemany, Italia, rus, Angles  que el Català

Moltes barbaritats com que castiguem als nens que parlen en Castellà, que a les clases s'els margina.... La veritat es que ja tenia ben entès que no erem gaire amics per aquelles zones ( arago, castelles, sud de Navarra.. ) pero es realment acollonant com adoctrinen a la gent per que ens fotin la creu i moltisimes d'aquestes persones es queixen de vici perque ni tant sols han vingut a comprobar la realitat que es viu a Catalunya.

Desconnectat arturo

• Jugador Prof.
  • Missatges: 1042
« Respondre #19 el: 04 de Juny de 2013, 09:25:09 am »
La nacion es España(Castilla).La presion castellanista del PSOEIUPP en los medios de comunicacion y la escuela es total fuera de Catalunya.