Bueeenoooo, ja hi tornem a ser... Un altre partit fora de casa i per enèssima vegada, l'enèssima declaració que surt del club dient que aquest cap de setmana sí, que ja toca, que sumarem els tres punts, que si ja fa massa temps que no guanyem fora de casa, etc, etc, etc. I si no guanyem a Córdoba... Doncs tota la setmana que bé, a banda d'assistir a la fi del món, i a la caiguda de l'Imperi Romà, tornarem a dir allò de.... Ara sí, que si! D'aquest dissabte no passa, ja va sent hora, ja toca guanyar fora de casa i aquest és el moment...
Bé, i ho sento molt si fereixo la sensibilitat d'algú, però ja començo a tenir el pap una mica ple d'aquesta eteeeeerna cançoneta! Algú em dirà que ell també té el pap ple, però de perdre fora de casa! Sense dubte, no li falta raó, però de vegades tinc la sensació de que els partits fora de casa valen 6 punts o quelcom semblant. Algú ens preguntarà a final de temporada quants partits hem guanyat fora de casa? O en tot cas, tan sols se'ns jutjarà pel número de punts que haguem sumat, siguin els que siguin, tant els de casa com els de fora?
Encara recordo aquell Hospitalet que va jugar un play-off d'ascens sense guanyar un punyetero partit fora de casa... Amb això no vull dir que no m'agradaria guanyar molts més partits fora de casa, només faltaría! Jo vull que el meu Sabadell guanyi sempre! Ara bé, no creieu que fora bo que ens relaxessim tots plegats una mica, sobretot premsa i aficionats, i que ens limitessim a intentar guanyar tots els partits que queden, independentment de a on es juguin, ja sigui fora o a casa?
Ens entestem a classificar els punts i partits en blocs separats, quan en realitat, cada partit, ja sigui fora o a casa, val exactament els mateixos punts. Si després de les dues sortides que tenim ara no sumem cap punt, i per exemple som capaços de guanyar els partits que tinguem a casa el proper mes de novembre, què farem? Ho veurem igual? Algú recordarà que seguim sense guanyar fora de casa cada cop que juguem un partit lluny de la Nova Creu Alta? O el fet d'haver sumat de tres en tres i punt?
Aquell equip que aconsegueixi sumar la major part dels punts que disputi a casa i perdi la major part dels de fora, pot arribar a sumar més de 60 punts... Jo no sé vosaltres, però jo ho firmo ara mateix!
Sóc conscient de que el que dic representa anar contra corrent i que el fet de no guanyar fora de casa té massa força entre la gent i sobretot als mitjans de comunicació, però a mi l'únic que em preocupa és sumar els punts necessaris per assolir la tranquilitat, ja sigui guanyant a casa o a fora!
A banda queda, és clar, que continuo pensant que quant més parlem de que s'ha de guanyar fora de casa, que ara sí, etc, etc, etc... Més tard arribarà aquesta victòria.
Algú em pot dir qué pot pasar pel cap dels nostres jugadors si som capaços d'avançar-nos en el marcador a Córdoba? Doncs estic convençut de que podrá més la obsessió de que no ens empatin, que no es tornin a escapar els tres punts fora de casa, que no pas el fet de seguir treballant per assolir una ventatge encara més gran! L'arronsada de cul pot ser tan gran que no vull ni pensar-ho! Un entorn de més tranquilitat i confiança, lluny de cançonetes i debats estèrils cada cop que se'ns presenta un partit fora de casa, ens ajudaria moltíssim, no ho dubteu!
VISCA EL CE SABADELL FC!