Doncs jo tambe votare ERC i amb moltes ganes...
Diu l'amic Mutio que troba a faltar un partit amb un parell d'ous i jo modestament li diria que pensi amb calma quins han estat els escandols/errors politics tan remarcats i magnificats per la premsa convergent (TVC, CatRadio, Vanguardia,...) i per la sociolista (periodico, tve, Pais, Ser...).
Si t'hi fixes be tal i com et dic, veuras clarissimament que aquests errors (escandols segons la premsa) han estat precissament perque un partit ha tingut el que un mascle ha de tenir penjant i per duplicat, vaja el que tu reclames. Aquest partit ha estat clarissimament ERC.
Tema estatut i el NO d'esquerra... per tenir-los ben posats i ser els UNICS que han mantingut el que volia la majoria del parlament de Catalunya. No han acceptat engrunes i han arribat fins el final: demanar el NO tot i els riscos electorals i politics de votar el mateix que els fascistes del PP... Ara resulta que escoltar a les bases (la desicio de votar no) i mantenir fins el final el que el poble (=el parlament) de Catalunya volia, resulta que es un error i un punt negatiu per ERC pq aixi ho ha matxacat la premsa i els mitjans de comunicacio (els que deiem abans... vaja, quasi tots).
Tema reunio Carod-Eta-Perpignan-Cesid... Un altre error que podriem catalogar com d'evident en les formes pero no en l'intencio... Tambe per tenir-los ben possats per poder anar-ten a seura amb assessins per fer-lis veure que Catalunya es amiga d'Euskadi i no enemiga per a mereixer morts en les nostres terres. Clar, politicament no es correcte pero la majoria ho hem pensat mes d'un cop... o no? Que quedi clar tambe que no crec que sol.licites nomes la treva per Catalunya i no per la resta d'espanya. Si li hagues sortit be (ara no hi ha treva? proces de pau a Euskadi?... potser si que algo va ajudar no?) la jugada amb Eta i hagues aconseguit algo (treva, final hostilitats...) per a tota espanya, els punt aconseguits (vots) i les portades haguessin estat d'escandol... ja les veig: "El lider independentista catalan consigue la paz entre españa i eta"
Tema "cartes recaptatories"... tambe possiblement un petit i insignificant error -reconegut sense embuts- magnificat per la premsa i en els fons, tambe, per tenir-los ben posats. ERC es l'unic partit que es financia amb els seus militants i que prohibeix expressament les donacions "anonimes". Com suposo que saps o et pots inmaginar, amic Mutio, les donacions "anonimes" tenen molts numeros de ser caler ilegal: Comisions, blanqueig, "compra" d'intencions i desicions... ERC demana a les bases una quota anual (d'import gradual segons el grau d'implicacio que tinguis) i als seus carrecs (no funcionaris que en teoria son "neutrals") un % de la seva nomina. Aquestes "instruccions de finançament" son conegudes per tots els afiliats. Un cop mes, la premsa en va fer d'una virtut, un greu error amb nombrosses portades i tertulies.
La foto de la corona d'espines... Vaja una xurrada amb tots els respectes. Una foto que trankilament s'hagues pogut titular amb un peu que digues mes o menys "Bon rotllo entre els liders del pais" es va convertit gracies a la magnificacio de la premsa en una provocacio a tots els cristians del mon... Per favor... una foto que hauria de "donar punts" per demostrar que no tot es politica i discursos i que entre 2 liders de partits de ideologies diferents hi pot haber bon rotllo, amistat i confiança. Amb aquesta "xurrada" tambe es van fotre pinyus per a veure qui fotia el titular mes gros... i pq tot aquest embolic? doncs per tenir-los ben posats per desmitificar un simbol religios. Et sona tot el pollastre que s'ha muntat amb l'islam i que tothom es posa les mans al cap pq europa no pot perdre la seva llibertat d'expresio i d'enfotresen de qui vulgui? doncs pensa-hi la relacio i veuras que aqui se li ha donat la volta pq interessava perjudicar politicament
![Wink ;)](http://www.cesabadell.org/forum/Smileys/default/wink.gif)
M'en deixo algun d'"escandol"? de totes maneres amic mutio, pensa tambe que ERC era (i es) un partit que fa por i respecte als "2 grans" pq ha estat el que mes ha pujat en vots en les darreres eleccions i s'ha anat clarissimament a evitar que "un altre" entri el el repartiment del pastis. Uns han tingut 20ipico anys en el poder per colocar a la "seva" gent en llocs estrategics per crear opinio. Els altres, al ser un partit espanyol, tenen calers per comprar els mitjans (Prisa = C+ = Digital = El Pais... o Zeta = el Periodico, interviu...).
Vaja... al tema... quin pacte prefereixo? doncs encara no ho tinc lar pq cap m'acaba de fer el pes.
L'aposta d'ERC per crear el tripartit era en part bona. Catalanitzar el PSC i aconseguir deslligar-lo de madrit. Aconseguir que el que votaven aqui ho votessin tambe a madrit, cosa que tal i com s'ha vist, lamentablement no ha estat aixi. La jugada tampoc a estat dolenta del tot ja que ha demostrat (un altre cop i per si no es sabia) que el PSC es exactament el mateix que el PSOE i que a catalunya ha dit i votat una cosa i a madrit han votat diferent. Nomes dir que el Sr/Sra. Iceta, s'asseia a la banda del govern de madrit a l'hora de negociar l'estatut
manda h****s que diuen per alla, pero en el fons: caretes fora!
El que estava clar es que despres de 20ipico anys manant els mateixos (CiU) feia falta una mica de neteja i aixecar una mica les alfombres de palau... Estudis mil.lionaris per saber si a Catalunya es prefereix la sopa o el pa amb tomaquet, 3%...
La llastima es que no crec que en 3 anys s'hagi pogut fer neteja del tot i per aixo em resisteixo a donar per bo un pacte ERC - CIU -que seria el mes natural al meu entendre- pq si Ciu torna a entrar en el govern, no es podran aixecar mes alfombres.
Val, entes, he llegit els vostres pensaments... no m'enrrotllo mes
![Salut! :beer2](http://www.cesabadell.org/forum/Smileys/default/drinks.gif)
PD pels dirigents del partit: Si es guanya i despres del meu proselitisme (eing?), em mereixo un carrec public
![tongue3 :tongue3:](http://www.cesabadell.org/forum/Smileys/default/tongue3.gif)